جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مکارم عزاداری

حوزه/ مراسم سوگواری شهادت امام حسن مجتبی(ع) پیش از ظهر امروز در دفتر حضرت ایت الله مکارم شیرازی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مراسم سوگواری شهادت پیشوای دوم شیعیان امام حسن مجتبی(ع) پیش از ظهر امروز با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دفتر معظم له برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام جابری در این مراسم گفت: برای آیات قرآن ظواهر و بواطنی است که به ظواهر آن اشخاصی که تا حدی به ادبیات عرب تاریخ و لغت و ... آشنایی داشته باشند، می توانند دست پیدا کنند.

این خطیب حوزوی با اشاره به اینکه ویژگی های اهل بیت(ع)، خدادادی است، ابراز داشت: خداوند متعال ائمه اطهار(ع) را حجت بر خلق قرار داده و در تمام فضائل سرآمد بر تمام انسان ها می باشند.

حجت الاسلام جابری یادآور شد: یکی از ویژگی های اهل بیت(ع)، علم و دانش این ذوات مقدسه است که پروردگار به آنان عطا کرده است.

وی افزود: امامان معصوم(ع) در مقام عمل نیز پیشرو بوده و در انجام واجبات و ترک محرمات همتایی ندارند.

این خطیب حوزوی بیان داشت: اما آنچه که همیشه مورد توجه بوده، تسلیم بودن در برابر حق است که ائمه اطهار(ع) داشته و ذره ای از آن غفلت نداشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین جابری با اشاره به ظلم های معاویه در برابر امام حسن مجتبی(ع)، خاطرنشان ساخت: او بسیار امام(ع) را اذیت کرده و از حلم و بردباری ایشان سوء استفاده کرد و دستور داد در منابر مدح معاویه صفتان کرده و به امام علی(ع) سب و ناسزا بگویند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha