پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مقتدایی

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: روحانیت به عنوان سنگربان نظام و انقلاب، لازم است تهدیدها را به درستی رصد کند، برای ازبین بردن ومقابله با آن طرح و برنامه داشته باشد و مردم را از این آسیب ها آگاهی بخشد.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، آیت الله مرتضی مقتدایی، امروز در دیدار طلاب و فضلای فیروزکوهی مقیم حوزه علمیه قم، که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزارشد، به تحرکات دشمن در زمینه های القاء شبهات، فتنه افکنی،  بدنام کردن مردم نسبت به نظام، انقلاب و روحانیت اشاره کرد و گفت: دشمن با این گونه تحرکات هدفی جزء تخریب این ارزش ها ندارد.

وی با بیان این که  دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون با انواع تحریم های اقتصادی، تحمیل جنگ و ترورها، در صدد براندازی نظام و انقلاب بوده است و ازهیچ تلاشی فرو گذاری نکرده است، خاطر نشان ساخت: آنچه که موجب شد، دشمن با وجود انواع تجهیزات و تکنولوژی شکست بخورد، به دلیل رکن ولایت فقیه و رهبری حضرت امام خمینی (ره) بود.

آیت الله مقتدایی ادامه داد: وجود رهبری آگاه، شجاع و مقتدری چون رهبر فرزانه انقلاب که بعداز رحلت بنیان گذار انقلاب با همان صلابت و اقتدار جلوی نفوذ دشمن درکشور را گرفت و اجازه هیچ حرکتی را به دشمن نداد و این همان اقتدار نظام و انقلاب است.   

نائب ریس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  با اشاره به این که امروز جهانیان و سیاست مداران غربی، حساب ویژه ای برای نظام در سطح بین الملل و خاورمیانه باز کردند، اظهارداشت: نظام الهی مبتنی بر اسلام حقیقتی است که نمی شود آن را خاموش کرد؛ زیرا در رأس این چنین نظام و انقلابی ولایت فقیه قرار دارد که جامعه دینی را هدایت می کند و موجب اقتدار و عزت آن می شود.  

وی در ادامه، رسالت حوزویان را درمقابله با هجمه های دشمن سنگین توصیف کرد و افزود: تأسیس حوزه های علمیه، ترویج آموزه های دین،آگاه کردن مردم نسبت به نقشه فتنه و تبلیغات دشمن علیه نظام  و انقلاب، مجهز شدن به انواع علوم و پاسخگویی به شبهات از جمله وظائف روحانیت است.

آیت الله مقتدایی تحرکات وهابیت را یک تهدید دانست و اظهارداشت: روحانیت به عنوان سنگربان نظام و انقلاب، لازم است این گونه تهدیدها را بدرستی رصد کند، برای ازبین بردن ومقابله با آن طرح و برنامه داشته باشد و مردم را از این آسیب ها آگاهی بخشد.

نائب ریس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تأسیس حوزه علیمه، تشکیل هیئت های عزاداری و برقرار کردن جلسات  فرهنگی در شهرها و مناطق حساس کشور  را سد محکمی در برابر هجمه ها و شبهات دشمن  دانست و افزود: قطعا با وجود تأسیس حوزه درمناطق حساس کشور و حضور مستمر طلاب در منطقه، دشمن جرأت خود نمایی پیدا نخواهدکرد.

آیت الله مقتدایی خواستار هجرت روحانیون و مبلغین بعد از اتمام دروس عالی حوزه شد و افزود: وظیفه طلاب تنها حضور درکلاس درس نیست، بلکه تبلیغ دین و حضور در منطقه، برگزاری نماز جماعت و با مردم بودن مهمترین رسالت حوزویان است.

 دبیر شورای عالی حوزه های  علمیه در پایان با ابراز نگرانی از خالی بودن مساجد از روحانی ابراز داشت: اگر از این فضا و فرصتی که با رشادت های فراوان بدست آمده، برای تبلیغ دین استفاده نکنیم، قطعا دشمنان جای خالی  را پرخواهند کرد و آن وقت است که کاری از دست کسی بر نخواهد آمد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha