شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اعرافی

رئیس جامعه المصطفی گفت: سیاست زدگی، سیاست گریزی، هر دو ‏آفت بزرگی برای حوزه است و لذا باید از سکولاریزه شدن با نقاب تقدس مقابله شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین اعرافی امروز در همایش طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم  ‏که به همت مرکز خدمات حوزه های علمیه در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد اظهارداشت: حوزه علمیه قم سرآمد حوزه های شیعه ‏اس و امروز شاهد رشد تعالی آن ‏در ابعاد مختلف هستیم.‏

رئیس جامعه المصطفی با اشاره به سابقه 90.ساله حوزه علمیه قم اظهارداشت:حوزه علمیه در طول تاریخ به حاشیه رفته و از تولید اندیشه ‏های سیاسی  بازمانده بودند، ولی حوزه علمیه قم در کمتر از نیم قرن، مولد تئوری حکومت اسلامی و ولایت ‏فقیه شد.  ‏

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: بسیای از مدل های تبلیغی در قم بازپرورانده شده است، و قم، ‏تجربه مدیریتی علمی کشور و جهان را دارد.

‏وی با اشاره به نقش بین المللی حوزه  و با بیان این که انسجام سازمانی مدیریتی و گسترش ابعاد مختلف ‏حوزه درعرصه های بین المللی بی سابقه است بیان داشت: شهید مطهری  یکی از ارائه کنندگان نظریه نو در حوزه  بود.

رئیس جامعه المصطفی بیان داشت: طلاب باید احساس کنند  اثر گذار  هستند و حوزه  را در ‏اعماق وجود  خود نهادینه کنند و با همه وجود خود را حوزوی بدانند.

حجت الاسلام  والمسلمین اعرافی اظهارداشت: باید علم و دانش را از همه تجربیات جدید بشری مورد توجه قرار داد، ولی ‏مواظب بود روی باز گشاده علم نباید هویت اصیل حوزوی را تهدید کند.

‏وی امام(ره) را  از مفاخر بشریت جهان  برشمرد و  افزود: امام و صاحب کفایه ، شهید صدر و امثالهم ‏از مفاخر بشریت محسوب هستند.

رئیس جامعه المصطفی با هشدار به سکولاریزه شدن حوزه بیان داشت: سیاست زدگی، سیاست گریزی، هر دو ‏آفت بزرگی برای حوزه ها است و لذا باید از سکولاریزه شدن  با نقاب تقدس مقابله شود.

انتهای پیام 16/313‏

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha