جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسینی بوشهری

مدیر حوزه های علمیه بر ضرورت جلوگیری بانوان مبلغه از خرافه گری و مسائل انحرافی در مجالس دینی تاکید کرد و ابراز داشت: باید آموزش های روایی در مجالس مذهبی منازل و دانشگاه ها و دبیرستان ها جایگزین بحث های بی اساس شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در دیدار با جمعی از مدیران سازمان بسیج طلاب و بانوان طلبه بسیجی سراسر کشور ضمن تاکید بر لزوم اصلاح رویکردها به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: رئیس مذهب جعفری می فرمایند؛ هر مومنی که جهت گیری الهی داشته باشد خداوند نیز به وی توجه و عنایت می کند و امدادهای الهی در مسیر انسان قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: همچنین امام صادق(ع) تاکید می کنند هر مومنی که به تقوای الهی تمسک داشته باشد، خداوند نیز در مراحل مختلف زندگی وی را حفظ می کند؛ و اگر خداوند انسان را یاری کند هیچ دغدغه ای به دل، راه نخواهد داد.

مدیر حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه آگاهی و بصیرت رویکرد انسان را الهی می کند، ابراز داشت: جهت گیری های انسان باید در راستای خداوند و قرآن و اهل بیت(ع) باشد.

*کسانی که خود را انقلابی تر از امام می دانستند، گمراه شدند

وی با بیان این که جلو افتادن از پیشوا و امام، انسان را به گمراهی می کشاند، تصریح کرد: برخی در دوران امام و رهبری، خود را انقلابی تر از ایشان می دانستند اما از آن جا که جلوتر از ولی فقیه حرکت کردند به دلیل گم کردن نقشه راه، گمراه شدند.

معاون جامعه مدرسین همچنین با بیان اینکه کسانی که از پیشوا و امام عقب می افتند نیز هلاک خواهند شد، گفت: باید در روزهای 9 دی، 22 بهمن، روز قدس و ... حضور داشت چرا که عقب ماندن هلاکت را در پی دارد.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر این که بر اساس روایات نباید به سراغ انسان های بی بصیرت رفت، ابراز داشت: انسان های بی بصیرت، اطرافیان خود را نیز گرفتار گمراهی می کنند.

*عبرت مصداق بصیرت شناسی

وی با بیان اینکه مسئله بصیرت برای امروز و دیروز نیست، گفت: مقام معظم رهبری از آن جا که میراث دار اهل بیت(ع) است بر لزوم بصیرت مردم تاکید می کند همان گونه که امام علی(ع) در دوران خلافت خود بر این موضوع تاکید داشتند.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اینکه کسانی که بصیرت ندارند صاحب تفکر نیستند، ابراز داشت: افرادی که بصیرت دارند از عبرت های تاریخی الگوگیری می کنند؛ در انقلاب اسلامی بسیار تاکید شد که از عاشورا عبرت بگیریم، چرا که در عاشورا افرادی بودند که با عنوان اسلام، با فرزند رسول خدا(ص) چنین رفتارهایی را کردند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که نباید فریب آدم های نمازخوان و روزه دار را خورد، تصریح کرد: در زمان امام صادق(ع) کسانی بودند که اعمال مستحبی زیادی نیز انجام می دادند، اما نسبت به وقایع بی تفاوت بودند و بصیرت نداشتند و به همین دلیل عبادات آن ها ارزش پیدا نمی کرد.

وی با تاکید بر این که صرف انجام نماز و روزه برای انسات کافی نیست، گفت: در روز عاشورا کسانی علیه امام حسین(ع) شمشیر کشیدند که پیشانی آن ها پینه بسته بود.

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه انسان بر اساس بی بصیرتی مسیرهای انحرافی را انتخاب می کند، ابراز داشت: امروز رهبری به خواص جامعه تاکید می کنند که روشن گری کنید، چرا که گناه افراد بی بصیرت، بر دوش کسانی است که بصیرت افزایی و آگاهی بخشی نمی کنند.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: تمام افراد جامعه وظیفه دارند نسبت به آگاهی و روشن گری، ایفای نقش کنند.

*بمباران خاموش دشمنان

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز دشمن ما را تنها نگذاشته است و به ظاهر جامعه و خانه های آرامی داریم، ابراز داشت: امروز دشمن در حال بمباران خاموش است و با ابزارهایی نظیر ماهواره، اینترنت و شبکه های اجتماعی به داخل منازل نیز راه یافته است.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین تصریح کرد: اگر دیروز جسم جوانان طی جنگ تحمیلی تحت آماج بمب های دشمنان قرار داشت، امروز روح و فکر آن ها مورد هدف دشمنان قرار دارد.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه با تقدیر از نقش آفرینی خواهران طلبه، گفت: ایجاد حوزه های علمیه خواهران و بسیج زنان بسیار ضروری بود، چرا که مبلغان مرد در مسائلی نمی توانند به خوبی ورود کنند.

*از خرافه گرایی در مجالس زنانه جلوگیری کنید

وی در ادامه بر ضرورت جلوگیری خواهران طلاب مبلغه از خرافه گری و مسائل انحرافی در مجالس دینی بانوان تاکید کرد و ابراز داشت: باید آموزش های روایی در مجالس مذهبی منازل و دانشگاه ها و دبیرستان ها جایگزین بحث های بی اساس شود.       

مدیر حوزه های علمیه در پایان خاطرنشان کرد: امروز نسل جوان تحت آماج شبهات دینی و انقلابی قرار دارد که از سوی دشمنان صورت می گیرد.

انتهای پیام/313 /33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha