جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محی الدین بهرام محمدیان- آموزش و پرورش

حوزه/ رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش از همکاری 500 نفر از اعضای هیئت علمی و روحانیون فاضل در تالیف کتب درسی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محی الدین بهرام محمدیان، امروز در دیدار با مراجع عظام تقلید با بیان این که از آغاز طرح تحول نظام آموزش و پرورش کتب درسی دست خوش تغییراتی شده اند، اظهار داشت: کتب درسی با رویکرد تربیت و تعلیم اسلامی و با هدف دستیابی به حیات طیبه تدوین می شوند.

وی با بیان این که به دنبال شکوفایی فطرت و ارتقای فکری، ایمانی، عملی، علمی و اخلاقی دانش آموزان هستیم، تصریح کرد: در این کتب به موضوعات شناخت خدا، خلق خدا، خلقت و ارتباط با انسان پرداخته شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پروش در گذشته بیشتر حافظه محور بود، ابراز داشت: یازده حوزه نظیر مطالعات دینی و اسلامی، ریاضیات، بهداشت، تربیت بدنی، آموزش زبان خارجی، آداب و مهارت زندگی و فرهنگ هنر تمدن در کتب درسی پیش بینی شده است.   

وی تصریح کرد: در کتب درسی جدید به ارزش های انقلابی و ایثار و روحانیت بیشتر پرداخته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان با بیان اینکه هرساله کتاب های درسی دوپایه تحصیلی تغییر می کنند، گفت: تاکنون کتب درسی پایه اول، دوم، سوم و چهارم به طور کامل تغییر کرده و پایه ششم و هفتم هشتم نیز یا تغییر یا غنی سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه 1150 کتاب درسی با تیراژ 120 میلیونی انتشار یافته است، ابراز داشت: همچنین 35 مجله با 35 میلیون تیراژ منتشر شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، تصریح کرد: در راستای تکامل مباحث آموزشی، فیلم ها و نرم افزارهای آموزشی تولید شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان با بیان اینکه «انتشارات مدرسه» وابسته به وزارت آموزش و پرورش با شتاب بیشتری در سال های اخیر فعالیت داشته است، گفت: بخشی از مطالبی را که نمی توانیم در کتب درسی مطرح کنیم، در قالب کتب کمک آموزشی از طریق «انتشارات مدرسه» تدوین و در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.     

وی با اشاره به اینکه 500 تن از اعضای هیئت علمی و روحانیون فاضل به تالیف کتب درسی می پردازند، ابراز داشت: کتب درسی سه مرتبه مورد ارزشیابی قرار می گیرند و طی 5 سال با توجه به شرایط زمانی، اصلاح می شوند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در راستای کیفیت و کمیت آموزشی گام بر می داریم، تصریح کرد: همچنین آشنایی با مفاهیم قرآنی گام هایی صورت گرفته است و برای تربیت قرآنی تلاش خواهیم کرد تا قرآن را مبنای کار درسی قرار دهیم.    

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان با اشاره به اینکه مجموعه «چلچراغ» در راستای معرفی بزرگان دینی، شهدا و مفاخر علمی به دانش آموزان تدوین شده است، گفت: همچنین مجموعه 14 جلدی فرهنگ نامه قرآنی، 4 جلد فرهنگ نامه نهج البلاغه و یک جلد فرهنگ نامه صحیفه سجادیه انتشار یافته است.

وی در پایان از اقدام مرجعیت شیعه برای برگزاری کنگره خطر جریان های تکفیری تقدیر کرد و ابراز داشت: مرجعیت شیعه با این اقدام خود نشان داد که همچون گذشته از حریم و کیان دین دفاع می کند.

انتهای پیام/313 /33  

         

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha