سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: مساجد فراوانی در کشور بدون امام جماعت هستند و عرصه های دیگری نیز وجود دارد که نیازمند حضور روحانی است، از این رو لازم است طلاب و فضلای حوزه نسبت به این کمبود، احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، عصر امروز در دیدار رئیس و اعضای هیئت رئیسه مجمع  عمومی  جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در دفتر معظم له برگزار شد، اظهار داشتند: از گذشته، علمای اسلام در مدیریت حوزه  با اقدام جدی و از روی دلسوزی و خیر خواهی کوشا بودند.

ایشان با تأکید بر این که مسئولان حوزه باید مانند پدری مهربان برای  امور طلاب وقت بگذارند، تصریح کردند: در حوزه باید درس های اخلاق با حضور صاحبان نفس و متخلقین به اخلاق اسلامی همواره برقرار باشد و طلاب و فضلای حوزه نیز در آن شرکت کنند.

این مرجع تقلید با بیان این که بزرگان حوزه از گذشته نسبت به برپایی و شرکت یافتن فضلای حوزه در درس های اخلاق تأکید داشتند، افزودند علم ما باید با اخلاق توأمان باشد، از این رو لازم است همه حوزویان در جلسات اخلاقی شرکت کنند.

ایشان، طبقه بندی طلاب را از ضروریات حوزه دانستند و گفتند: در طلاب استعداد ها و توانایی های زیادی وجود دارد که حوزه باید آن ها را شناسایی و بر توانایی های آنها سرمایه گذاری نماید؛ این مسئله در سیره علمای بزرگ اسلام بود که نسبت به شاگردان خود شناخت کامل داشتند و از توانایی های آنها در زمینه های مختلف در راستای نشر تعالیم اسلامی بهره مند می شدند.

حضرت آیت الله نوری همدانی، نظم و ضرورت وجود آن در حوزه را ضروری  دانستند و ادامه دادند: مسئله دیگر در حوزه، ضرورت تربیت علمای اهل قلم و آشنا با ادبیات است، امروزه فضلایی در حوزه حضور دارند که در عین توانایی های علمی فراوان، در نگارش کتاب ها و مقالات علمی، توانایی بالایی ندارند؛ لازم است این ها در محضر اساتید مربوطه شرکت کنند و دست به قلم شوند.

حوزه خاستگاه انقلاب است

ایشان، تعهد انقلابی در میان حوزویان را مسئله ای حیاتی عنوان کردند و گفتند: زمان ما، زمان خاصی و نگاه به حوزه نیز بر اساس شرایط خاص زمانی، نگاه خاصی است، از این رو لازم است طلابی در حوزه تربیت شوند که نسبت به نظام اسلامی و انقلاب، تعهد داشته باشند؛ چراکه حوزه خاستگاه انقلاب است و همین مسئله، وظیفه سنگینی بر دوش حوزه قرار داده است.

معظم له در ادامه با یادآوری نیاز شهرستان ها به حضور علما و فضلای حوزه، گفتند: در حال حاضر مساجد فراوانی در کشور بدون امام جماعت هستند و عرصه  های دیگری نیز وجود دارد که نیازمند حضور روحانی است، از این رو لازم است طلاب و فضلای حوزه نسبت به این کمبود، احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

اساتید به مطالبه رهبری تحقق بخشند

ایشان در پایان خاطرنشان کردند: نظر مقام معظم رهبری این است که یک فکر واحد در حوزه حاکم باشد که لازمه تحقق این مطالبه، وجود همفکری و تعامل میان اساتید حوزه است تا فکر انقلاب، فکر اسلام، فکر تبلیغ، فکر دعوت مردم و...، در تمامی حوزه یکپارچه و تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام// 15/ 313

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha