پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فرخ فال

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: این مجمع در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید در خصوص تقویت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال، عصر امروز در دیدار اعضای هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضرت آیت الله نوری همدانی که در دفتر معظم له برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از جامعه مدرسین حوزه علمیه قم این بود که با جذب اساتید  سطوح عالی نسبت به توسعه اعضای خود تدبیری داشته باشند.

وی ادامه داد: در سال 89، در سفر مقام معظم رهبری و نشست هایی که با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم داشتند، بر این مسئله تأکید کردند که لازم است اعضای جامعه مدرسین با جذب اساتید سطوح عالی حوزه، تقویت شود. در این راستا، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اساس نامه ای آماد کرد، مبنی بر این که  اساتیدی که در عرصه تدریس  سطوح عالی و خارج حوزه بیش از 7 سال سابقه کار دارند و نسبت به نظام اسلامی و انقلاب متعهد هستند، عضو جامعه مدرسین شوند.

مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عبارت است از اعضای سابق که بیش از 60 نفر هستند و 327 نفر عضو جدید. تشکیلات جدید جامعه مدرسین به عنوان مجمع عمومی و اعضای سابق با عنوان شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در حال فعالیت است.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به برگزاری مجمع عمومی جامعه مدرسین گفت: در دومین جلسه مجمع عمومی جامعه مدرسین، 9 نفر به عنوان اعضای هیئت رئیسه معرفی شدند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال افزود: تا کنون 20 نشست هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد که بر این اساس کمیته هایی تشکیل شد که در مباحث مختلف در حال انجام وظیفه هستند.

وی در پایان افزود: آنچه به عنوان پیروی هیئت رئیسه مجمع عمومی  از نظرات مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید مطرح می باشد، این است که مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم باید چتر خود را به گونه ای باز کند که همه اساتید سطوح عالی زیر این چتر حضور یابند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha