شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی گفتند: در حوزه علمیه قم باید مرکزی تشکیل شود که مصوبات کنگره جهانی ضدد تکفیر را پیگیری و تنظیم کند تا همیشه ارتباط بین علمای جهان اسلام برقرار باشد.

 

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،این مرجع تقلید امشب(جمعه 14آذر)در دیدار نمایندگان مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در دفتر معظم له برگزارشد تصریح کردند: داعشی ها واقعاً جزو مفسدین فی‌الارض هستند، برای اینکه صدها نفر را بدون محاکمه و به نام الله ذبح می‌کنند.

ایشان ادامه دادند: داعش از شعار «لا اله الا الله» که برای موحدها است برای کشتن آن‌ها استفاده می‌کند.

دین بدون معاد معنا ندارد

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که اصول دین مبنای زندگی مسالمت آمیز است گفتند: دین بدون معاد معنا و وجود ندارد و اساس هر دین با معاد است.

ایشان با اشاره به این که کنگره جهانی شناخت  و ضد جریان تکفیری برای این بود که مشخص شود که میزان در تکفیر چه چیزی است، ابراز داشتند: مهمانان این کنگره به زبان‌های مختلف بیان کردند که سبک زندگی تکفیری سبک زندگی اسلامی نیست.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم ادامه دادند: داعشی ها مقیاسی را در خود گرفته‌اند و می‌گویند هر کس غیر این باشد کافر است و حتی با الازهر نیز مخالف هستند.

استکبار منشا شکل گیری تکفیر

ایشان منشأ شکل گیری تکفیری‌ها را استکبار جهانی دانستند و گفتند: آن‌ها با همه مسلمانانی که اهل توسل و شفاعت هستند و برای اولیا خدا احترام قائلند مخالف هستند.

حضرت آیت الله سبحانی بیان کردند: استکبار جهانی این گروه را برای این که مسلمانان به جان هم بیافتند و یکدیگر را بکشند تا دیگر قدرتی نداشته باشند ایجاد کردند.

ایشان تصریح کردند: استکبار جهانی سال‌ها برنامه‌ریزی کرده است تا راهی پیدا کند که مسلمانان را به جان هم بیندازند و اسرائیل حاشیه امنی داشته باشد و بهترین راه همین بود که گروهی را تشکیل دهند که به نام الله به جان مسلمانان بیافتند.

این مرجع تقلید اظهار داشتند: پیامبر(ص) با کشتن و قتل و عام مخالف بود و در طول جنگ‌های پیامبر تنها 800 نفر کشته شدند و این در حالی است که داعشی ها در هر حمله‌ای 100 ها نفر را می‌کشند و تا کنون تعداد بسیاری از مسلمانان سوریه و عراق کشته و یا مجروح شده‌اند.

ایشان با بیان اینکه اسلام دین رحمت و محبت است افزودند: اولین جمله‌ای که ما در اسلام یاد می‌گیریم «بسم‌الله الرحمن رحیم» است که نشان از رحمت و محبت اسلام دارد و رفتار داعشی ها با این آموزه ما کاملاً مخالف است.

حضرت آیت الله سبحانی بیان کردند: امام علی(ع) از اینکه دشمنان خلخال از پای زن مسیحی در سرزمین‌های اسلام خارج کردند ناراحت می‌شود و گریه می‌کند.

دنیا فهمید شیعه به دنبال زندگی مسالمت آمیز است

ایشان گفتند: در این کنگره علمای برجسته جهان اسلام فهمیدند که شیعیان و حوزه علمیه به دنبال این هستند که همه مسلمانان در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند.

تقدیر از آیت الله العظمی مکارم

این مرجع تقلید با بیان این که در حوزه علمیه قم باید مرکزی تشکیل شود که مصوبات کنگره جهانی را پیگیری و تنظیم کند تا همیشه ارتباطی بین علمای جهان اسلام باشد عنوان کرند: از حضرت آیت الله مکارم شیرازی برای برگزاری این کنگره تشکر می‌کنم، همه زحمات این کنگره بر دوش ایشان بود و بنده نیز تا حد توان سعی کردم که در خدمت ایشان باشم

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha