جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حائری شیرازی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: جای تأسف دارد که کتب دانشگاه های ما از اروپا می آید؛ در علوم تجربی، هیچ مشکلی نداریم، ولی بسیار زشت است که همیشه دیگران کشف کنند و ما آن را مصرف کنیم؛ عدم تولید علم همان فتنه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله حائری شیرازی عصر امروز در مراسم روز دانشجو در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) قم  اظهارداشت: دیگران به دنبال مصادره کردن روز دانشجو به نفع خودشان هستند.

وی با اشاره به ماجرای غدیر در اسلام گفت: نبی مکرم اسلام(ص) در غدیر، کثرت را به وحدت تبدیل کرد، از این رو  راه اختلاف ها و جنگ های داخلی بسته شد؛ ولی پس از رحلت این پیامبر الهی با نادیده گرفتن امامت امیرالمؤمنین علی علیه السلام، کثرت را از وحدت جدا کردند و راه تفرقه نیز باز شد.

این استاد حوزه با بیان این که اگر دیگر مسلمانان به آیه «واعتصموا بحبل الله ...» عمل کردند پس چرا امروز چهار فرقه هستند؛ گفتند: امام صادق علیه السلام در این باره بیان می فرمایند که قرآن به تنهایی رفع اختلاف نمی کند زیرا باید حتما این قرآن همراه با مفسر حقیقی قرآن همراه باشد که همان امام معصوم(ع) است.

وی اضافه کرد: خداوند «واعتصموا...» را بیان و امام را نیز در غدیر معرفی کرد تا مردم نگویند که چرا به ما حجت معرفی نکردی؛ پس از رحلت نبی مکرم اسلام(ص)، برخی ها امیر خودخوانده درست کردند و همین موجب شد تا در این میان «امیر متصل به خدا و رسول خدا» و «امیر منفصل از خدا و پیامبر» ایجاد شود.

آیت الله حائری شیرازی، معصومین علیهم السلام را در مسیر ولایت متصل به خدا معرفی کرد و ادامه داد: اسلام منهای عزت، اسلام همراه با ذلت است و در طول تاریخ برخورد کشورهای اسلامی با استعمارگران مشخص شد.

وی با بیان این که این دو جریان امروز هم در دانشگاه ها ممکن است جریان داشته باشد، تصریح کرد: دانشگاه ها یک روزی اتاق جنگ گروه های معاند بود؛ پس از 28مرداد چند دانشجو را کشتند، دانشجویانی که برای انسانیتشان قیام کردند، حرکت آنها ضد ظلم بود، ولی برخی به دنبال مصادره کردن روز دانشجو به نفع خودشان هستند.

استاد حوزه علمیه قم درباره وظیفه امروز دانشگاه ها گفت: جای تأسف دارد که کتب دانشگاه های ما از اروپا می آید؛ در علوم تجربی هیچ مشکلی نداریم ولی بسیار زشت است که همیشه غربیها کشف کنند و ما مصرف کنیم؛ عدم تولید علم همان «فتنه» است زیرا برای جامعه آسیب زاست، روز قیامت مورد سوال واقع می شویم. در این شرایط ممکن است از اسلام سوء برداشت شود.

آیت الله حائری شیرازی با بیان این که علوم انسانی یک طعمه است، گفت: طعمه همیشه حقیقی است، ولی مشکل ازقلابی است که طعمه به آن آویزان شده است؛ باید مراقب باشیم که اگر چیزی از آنها گرفتیم، قلاب آنها را نخوریم؛ اگر این قلاب از گلوی ما پایین رفت دنبال آنها کشیده می‌شویم.

وی با تاکید بر استمرار تحصیل و علم آموزی در طول سال خاطرنشان کرد: دانشجویان و طلاب نباید از تعطیلی دروس خوشحال شوند زیرا این خوشحالی برای ما مصیبت است چون برای ما مهم نیست که یک روز از عمر خود را حرام کرده ایم.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم در پایان با بیان این که ما دو دانشگاه داریم یکی اسلامی و دیگری استعماری که نمی گذارد دانشجو به فکر جامعه خود باشد، یادآور شد: دانشگاه استعماری، برای اینکه استعمارش ماندگار و تاثیرگذار باشد، در بین دانشجویان ما این دروس را مطرح کرده است که تمام حواسش به این اسم های خاص باشد تا اینکه دست از پا خطا نکند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha