پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رسانه

حوزه/ رئیس ستاد همایش وقف و رسانه گفت: ششمین همایش وقف و رسانه ۲۵ آذرماه جاری در محل تالار وحدت تهران با شعار «وقف، رسانه، چشم‌انداز فرارو» وبا هدف تعامل با رسانه ها برگزار می شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه درتهران، حسن ربیعی، رئیس ستاد ششمین همایش وقف و رسانه با تشریح اهداف برپایی این همایش، اظهارداشت: اولین اهمیت وقف، دیدگاه ها، منویات و تدابیر مقام معظم رهبری در سال های اخیر است که ایشان در دیدارهای مختلف با مسئولان سازمان اوقاف به ترویج بیش از پیش این سنت تاکید دارند و همچنین بزرگان، علمای حوزه های علمیه و مراجع عظام تقلید نیز برضرورت احیا و ترویج وقف تاکید دارند.

ربیعی با بیان این که حوزه های علمیه رویکرد وتعامل بسیار خوبی با سازمان اوقاف و امور خیریه دارند، گفت: طلاب و روحانیون حوزه های علمیه همواره درترویج فرهنگ وقف ازمنابر، تریبون ها، مساجد و همه ظرفیت های خود برای ترویج و گسترش این سنت حسنه استفاده کرده ونقشی تاثیرگذار در بسط این فرهنگ در جامعه داشته اند و لذا ما تاکنون 10 هزار مبلغ دینی را برای فعالیت  در عرصه وقف ساماندهی نموده ایم.

وی افزود: وقف سنت رسول خدا (ص) است و براساس روایات پرونده اعمال انسان پس از مرگ در سه صورت باز می ماند ؛ فرزند صالحی که برایش دعا کند، انفاقی که در راه خدا کرده و علمی که از وی به جا مانده و وقف مصداق این انفاق است.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه یکی از کارکردها و آثار فرهنگ وقف ، برطرف کردن مشکل های مختلف کشور است ، افزود : موقوفات در توسعه اقتصادی ، اشتغال زایی ، حذف وابستگی بودجه به نف ، فقرزدایی از جامعه ، کاهش فاصله طبقاتی، توزیع عادلانه ثروت و ... نقش بسیار تأثیرگذاری دارد.

وی ارتقای فرهنگ عمومی کشور را از طریق وقف میسر دانست و گفت: امامزادگان و مساجد به عنوان موقوفات کشور ، نقش بسیار زیادی در فرهنگ سازی دارند.وجود ۵۰۰ موقوفه درمانی در کشور نشان از تاثیرگذاری این سنت حسنه در سلامت جامعه دارد و همچنین ۴ پروژه عمرانی ملی در زمینه سلامت وبهداشت و جلوگیری ازآسیب های بهداشتی نیز توسط اوقاف در حال اجراست .

ربیعی با اشاره به اینکه وقف متعلق به مردم است و سازمان اوقاف تنها متولی آن است، گفت: وقف بخشی از تمدن اسلامی ایران است و وقفنامه ها یکی از منابع مطالعاتی مهم تاریخی است و برای برخی رویدادهای تاریخی آنها را مطالعه می کنند.

وی با بیان اینکه اراضی موقوفه احمد رستم در اصفهان هم اکنون به مرکز فعالیت های هسته ای کشور تبدیل شده است، گفت: در این راستا رابطه ای استیجاری  با این سازمان برقرار شده و به نیت این موقوفه مبنی بر کمک به عتبات عالیات و کمک به سادات اجرا می شود.

سخنگوی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه ششمین همایش وقف و رسانه امسال با شعار «وقف ، رسانه، چشم انداز فرارو» برگزار می شود، گفت : این همایش با اهدافی همچون؛ تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمنیه وقف و احیای این سنت در جامعه ، ارتقا سطح تعامل با رسانه های جمعی ، بررسی ابعاد وقف نوین براساس نیازهای جامعه و هچنین روش های جدید همچون اوراق وقف ، تبیین چشم انداز تعامل با رسانه ها ، استماع نظرات اصحاب رسانه ، تجلیل از فعالان رسانه ای وقف برگزار می شود.

وی درپایان گفت: امسال ششمین همایش وقف و رسانه ۲۵ آذرماه در تالار وحدت با حضور اصحاب و فعالان مختلف رسانه ای کشوربرگزار می شود. همایش وقف و رسانه علاوه بر سطح ملی بصورت استانی نیز در ۳۱ استان کشور طی هفته وقف برگزار می شود.313/34

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جمال طارهي مدير يك موسسه تبليغي و روزنامه نگار IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    ببخشيد ولي اين همايشها براي چه و با پول كه برگزار مي شود معلوم هست كه رسانه بايد حضور داشته باشد و اوقاف بايد به وظايف خود عمل كند حيف و ميل پول بيت المل به اسم همايش چه معني دارد؟ آيا با پو ل اين همايش نمي شد كارهاي بهتري كرد خروجي اين همايش پر هزينه كه معمولا در هتل ها و با ريخت وپ اشهاي فجيع انجام مي گريد چيست؟