جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مقتدایی

حوزه/ حوزه های علمیه ما نیازمند بازسازی و توسعه‌اند که مشارکت و کمک به این امر برای خیرین اجر و پاداش و برکات بسیارعظیمی را در بر خواهد داشت.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» درتهران، آیت الله مقتدایی عضوجامعه مدرسین حوزه های علمیه کشورشب گذشته درگردهمایی خیرین حوزه ساز تهران که به همت انجمن حامیان توسعه حوزه های علمیه برگزارشده بود، با اشاره به آیه شریفه «ان الله اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنة» اظهار داشت: در این آیه نورانی خداوند رحمان ازدو دسته افراد که توفیق عمل به رسالت شان داده شده، تجلیل می کند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، ادامه داد: این دو دسته مومنانی هستند که یا با بذل جان و شهادت در راه خدا با خدای منان معامله می کنند و یا با بذل مال خود در راه حق، وارد معامله با ذات مقدس باریتعالی می گردند.

آیت الله مقتدایی با بیان این که در این معامله ارزشمند، بنده مومن فروشنده و خداوند باریتعالی خریدارمی باشد، گفت: کسانی که در راه تحقق آرمان های الهی و دفاع از دین خدا ازجان خود گذشته و آن را به پروردگارشان تقدیم می کنند، بهائی به جز بهشت برین را از خداوند دریافت نخواهند کرد که قطعا اجری بزرگ و فوزی همیشگی و جاودانه است.

وی اضافه کرد: البته کسانی هم که با بذل اموال و دارائی خود و صرف آن در راه خدا ایثارمی کنند، یقینا آن ها نیز بهای معامله خود را با اعطای اقامت جاودان در بهشت دریافت می نمایند که این هم دارای اجری بس بزرگ و گرانبها و افتخاری بس شایسته برای مومنان است.

عضوجامعه مدرسین حوزه در توصیف بهای پرداخت شده خداوند در این معامله پرمنفعت یادآورشد: این بهشت جایگاهی بسیار رفیع است که تاکنون نه چشمی آن را دیده و نه گوشی آن را شنیده و نه قابل تصور می باشد، لذا عظمت این پاداش بزرگ در برابر بذل جان یا مال بسیار ستودنی و ارزشمند است.

وی با اشاره به ازخود گذشتگی های پی درپی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس گفت: رزمندگان ما درجنگ تحمیلی آنچنان برای معامله ی با خداوند اشتیاق داشتند که در بذل جان و شهادت طلبی ازیکدیگر سبقت می گرفتند.

آیت الله مقتدایی با ذکرخاطره ای از حضورشان نزد امام راحل(ره) اظهارداشت: درآن دوران زمانی حضور حضرت امام(ره) بودم،ایشان فرمودند پدر چهار شهید اینجا آمده بود، امام (ره) فرمودند که من از روی او شرمنده بودم، و خوشا به حال چنین پدران و یا مادرانی که با وجود نثار بهترین عزیزان شان برای خدا این چنین پایدار و با صلابت هستند.

رئیس هئیت امنای انجمن خیرین حوزه ساز، افزود: این گونه بود که ما با وجود این همه فداکاری ها و جان فشانی ها ازجنگ با افتخار و سرافراز بیرون آمدیم و لذا باید به پدران ومادران و همسران وفرزندان شهدا به خاطر اوج ایثاردربذل هستی شان تبریک گفت.

این استاد حوزه های علمیه با اشاره به بشارت های متعدد قرآنی و روائی مبنی بر اجر و پاداش بزرگ در برای معامله گران با خدا، گفت: چه کسی را سراغ دارید که مثل خداوند به وعده اش عمل کند؟ بذل مال فانی و به عوض آن بقا دربهشت نتیجه معامله با خداست. این معامله فوضی عظیم و رستگاری بزرگ است.

وی ادامه داد:همان گونه که رزمندگان در راه خدا بذل جان کردند دراین بحث هم خیرینی که با مدرسه سازی، مسجد سازی، درمانگاه و بیمارستان سازی و خیرین ایتام و دیه وسایرامورخیرهم با بذل مال و صرف آن دراین گونه مسیرها به همان فیض بزرگ می رسند.

آیت الله مقتدایی با انتقاد ازخلائی که در بحث خیرین حوزه ساز وجود دارد، اظهارداشت: وجه تقدم حوزه سازی بر سایر ساخت و سازهای خیرین این است که اگردر یک مدرسه علمیه ساخته شده حتی یک نفر مثل آیت الله العظمی بروجردی تربیت و پرورش یابد منفعت بسیاری به اسلام می رسد.

وی با تجلیل از شخصیت فرهیخته و انسان ساز مرحوم آیت الله بروجردی تصریح کرد: امروز بهترین زمین در شهر هامبورگ به مسجدی تبدیل شده که به امر آیت الله بروجردی ساخته شد. همچنین تربیت شاگردانی مثل امام خمینی(ره) که دنیا را متحول ساخت و تربیت و اعزام آیت الله اشرفی اصفهانی ها و خوانساری ها به شهرهای مختلف برای تبلیغ احکام نورانی اسلام، هنراین فقیه عالیقدربوده است.

عضوجامعه مدرسین حوزه های علمیه افزود: ساخت، تکمیل و توسعه ی مدرسه های علمیه ای که چنین علمایی فرهیخته و بزرگ مثل امام راحل(ره) و علامه طباطبائی که تفسیرش ازصدراسلام تاکنون نظیر نداشته،می پروراند یقینا درترویج و تبلیغ دین خدا و فرهنگ اهل بیت علیهم السلام اثربخشی فراوانی داشته و ازدل همین حوزه های علمیه است که می توان زمینه معامله های بزرگ با خداوند را فراهم ساخت.

استاد حوزه های علمیه با بیان این که حوزه های علمیه مورد عنایت ویژه حضرت صاحب الامر(عج) هستند، یادآورشد: در بین طلاب حوزه ها کسانی هستند که آقا امام زمان(عج) عنایت خاصی به آن ها دارد، حال اگر طلبه ای که مورد لطف و توجه امام عصر(عج) است در مدرسه ای باشد که شما ساخته اید فوض عظیمی نصیب تان می گردد.

آیت الله مقتدایی در پایان با اشاره به فعالیت های گسترده و بی نظیر انجمن حامیان توسعه حوزه های علمیه کشور و اقدامات جهادی که این انجمن در احداث، توسعه، تکمیل و تجهیز مدارس علمیه سراسر کشورگفت: بسیاری حوزه های علمیه ما نیازمند بازسازی و توسعه‌اند که مشارکت و کمک به این امر برای خیرین اجر و پاداش و برکات بسیارعظیمی را دربرخواهد داشت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha