پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اربعین

حوزه / حضرت آیت الله مکارم شیرازی کنگره عظیم و راهپیمایی اربعین حسینی(ع)، را بی نظیر توصیف کردند و گفتند: راهیمایی میلیونی زائران اربعین سید الشهدا(ع) ،غوغای عجیبی بپا کرده و همه را بهت زده و متحیر نموده که بایدآن را حفظ کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید روز گذشته در ابتدای  درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد

  به فعالیت و شبهه پراکنی سایت و شبکه های معاند  علیه اسلام و نظام اسلامی اشاره کردند و اظهارداشتند:  در حال حاضر شب و روز هزاران رسانه و سایت بر ضد اسلام تبلیغ می کنند و در چنین شرایطی باید بدانیم  که  وظایفی داریم.

 ایشان با بیان این که امروز دین  اسلام  مورد حمله قرار گرفته و در خطر است گفتند:  اسلام این ظرفیت را دارد که با تبلیغ معارف در هر زمانی زنده باشد، اما مدافعان و مبلغانی می خواهد که بتوانند اسلام را احیا کنند.

هشدار به برخی  انحرافات در عزاداری ها

حضرت آیت الله مکارم شیرازی نسبت به بروز انحرافات در عزاداری ها هشدار دادند  و خاطرنشان کردند: برخی بدعت ها به عزاداری امام حسین(ع) نیز سرایت کرده است؛ از این رو باید عزاداری ها را به همان شکل سنتی و اصیل حفظ نماییم.

ایشان با بیان این که نباید تبلیغات دشمن را دست کم گرفت و نسبت به آن بی تفاوت بود گفتند: روایات دینی تاکید می کند که اگر بدعت ظاهر شد بر علمای دین واجب است که علم شان را ظاهر کنند و به دفاع از دین بپردازند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به  کنگره عظیم و راهپیمایی اربعین  حسین(ع)، آن را  بی نظیر توصیف کردند و افزودند: عزاداران حضرت اباعبدالله (ع)   از نجف و دیگر نقاط  دنیا با پای پیاده به سمت کربلای معلی در حرکت هستند و غوغای عجیبی را بپا کرده اند  و همه را بهت زده و متحیر نموده  که بایدآن را حفظ کرد.

عزای امام حسین(ع) سرمایه بزرگی است

 حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که باید مراقب باشیم، مبادا کسانی با بدعت ها و برنامه های نادرست خود این عظمت و شکوه را زیر سؤال ببرند گفتند: ، عزای امام حسین(ع) سرمایه بزرگی است، ما به چنین سرمایه ای افتخار می کنیم و معتقدیم باید با تمام وجود از این سرمایه غنی حراست و پاسداری نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha