پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
l

حوزه/ خداوند محبت، معرفت و حرارت عشق امام حسین (ع) را در قلب همه انبیاء از حضرت آدم تا خاتم (ص)، حضرات معصومین(ع) و همه عشاق قرارداد، به طوری که این حرارت تا ابد در قلوب مؤمنین باقی و جاری خواهد ماند و هرگز ازبین نخواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام گنجی امروز در مراسم اربعین حسینی که در بیت آیت الله العظمی بروجردی در قم برگزار شد، با بیان  اینکه خدا در مقابل قیام امام حسین (ع) ویژگی های زیادی را ارزانی داشته است، محبت، معرفت و حرارت حسینی را از جمله این ویژگیها عنوان کرد.

وی افزود: خداوند  محبت، معرفت  و حرارت عشق امام حسین (ع)  را در قلب همه انبیاء از حضرت آدم تا خاتم (ص)، حضرات معصومین(ع) و همه عشاق قرارداد، به طوری که این حرارت عشق به آن امام همام، تا ابد در قلوب مؤمنین باقی و جاری خواهد ماند و هرگز ازبین نخواهد رفت.

 حجت الاسلام گنجی با بیان این که زیارت عاشورا یکی دیگر از مقامات است که خدا به امام حسین(ع) عنایت کرده است، اظهار داشت: زیارت عاشورا تنها زیارت نامه از سوی خدای متعال در حق امام حسین (ع)  نسبت به معصومین(ع) دیگر است و این در حالی است که زیارت نامه  دیگرمعصومین(ع) از ناحیه معصومین(ع) دیگر بیان شده است و این بیانگر این است که خدا  برای امام حسین(ع) چه ارزشی قائل  است.

سخنران مراسم در ادامه زیارت نامه عاشورا را حاوی مطالب بسیار ارزشی دانست و گفت: زیارت عاشورا بیانگر آئینه حسین شناسی، اصحاب شناسی، دشمن شناسی و همچنین در بردارنده دستورات  مهم برای پیروان آن حضرت در برخورد با دشمنان می باشد.

وی زیارت نامه عاشورا را از خصائص مؤمنین برشمرد و در ادامه به ثواب زیارت  قبر مطهر امام حسین (ع) با پای پیاده اشاره کرد و افزود: هرکسی با پای پیاده به زیارت قبر آن حضرت برود، هر قدمی که برمی دارد، ثواب  قبولی حج و عمره، هزار درجه ثواب و محو شدن هزار گناه در پرونده او ثبت و درج می شود.

 حجت الاسلام گنجی قرار دادن شِفاء در تربت امام حسین (ع) را از دیگر ویژگی ها عنوان کرد و گفت: خوردن خاک به خودی خود حرام است، اما خدا به خاطر عظمت امام حسین  (ع) خصوصیتی در خاک آن حضرت قرار داد که نه تنها حرام نباشد، بلکه خوردن آن مستحب و  از  همه بالاتر  تسکین دهنده درد و مرض و آرام کننده قبر  نیز باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha