پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کسب و کار

حوزه/ مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری قم از برگزاری المپیاد طرح کسب و کار ویژه طلاب و دانشجویان با همکاری نهادهای حوزوی و دانشگاهی خبر داد:

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حمیدرضا شوشتری در جلسه هماهنگی کارگروه استانی اولین المپیاد طرح کسب و کار دانشجویی و یازدهمین جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی که با حضور نمایندگان حوزه علمیه و دانشگاهها در محل پارک علم و فناوری قم برگزار شد، با تاکید بر ضرورت  رویکرد دانشگاه های کشور از صرف آموزش و پژوهش به سمت کارآفرینی هدف اصلی از برگزاری این المپیاد را ایجاد و توسعه فرهنگ کارآفرینی در میان دانشجویان برشمرد.

مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری قم ادامه داد: این المپیاد از حیث مخاطب و شرکت کنندگان از جامعیت بالایی برخوردار است به گونه ای که  با توجه به مقتضیات و شرایط حاکم بر استان قم طلاب حوزه های علمیّه نیز می توانند در این المپیاد شرکت کنند و از این حیث می توان گفت که المپیاد ملی طرح های کسب و کار دانشجویی کلیه دانشجویان دانشگاه ها و مراکز حوزوی در کلیه رشته های تحصیلی را در برمی گیرد.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل سابقه طولانی و تجربه موفق شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزاری المپیاد مذکور را به دبیرخانه جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی سپرده است که  پارک های علم و فناوری عاملین اجرایی در سطح استان ها انتخاب شدند که پارک علم و فناوری قم به عنوان بازوی اجرایی برگزاری این المپیاد در استان قم توسط دبیرخانه جشنواه مذکور انتخاب شد.

حمید رضا شوشتری پور در پایان اظهار امیدواری کرد با مشارکت و همکاری مناسب دانشگاه ها و نهادهای حوزوی استان از این فرصت به دست آمده در جهت افزایش روحیه کارآفرینی و فعالیت های فناورانه نزد دانشجویان و طلاب به بهترین نحو ممکن استفاده شود.

گفتنی است یازدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی در اردیبهشت ماه سال آینده در دو بخش مسابقه ای(فن آفرینان، المپیاد ملی طرح کسب و کار دانشجویی و طرح کسب و کار آزاد) و غیر مسابقه ای(نمایشگاه، کارگاههای آموزشی و بورس عرضه و فروش فناوری) در تهران برگزار خواهد شد.

آخرین مهلت ثبت نام طراحان کسب و کار 30 دی ماه سال جاری می باشد. علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.shtf.ir مراجعه نمایند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha