جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی

طبل رسوایی طرف مقابل میز مذاکره به صدا درآمده و با اتفاقات به وجود آمده از جمله در قضیه تبعیض نژادی و تبرئه قاتل پسر 12 ساله سیاه پوست آمریکایی باید به آنها پیشنهاد داد که مجسمه توحش را به جای مجسمه آزادی قرار دهید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، در همایش "در دیار کهن و فرزانگی"  که به مناسبت سالروز سفر مقام معظم رهبری در سال 1382 به قزوین، در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)  برگزار شد، بیان کرد: استقبال کم نظیری که مردم ولایت مدار استان قزوین از رهبری داشتند، نشانه  عشق و علاقه مردم این استان به معظم له بود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: بزرگترین نقطه قوت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، پیوند ناگسستنی بین مردم و رهبرشان است و چنین پیوندی در هیچ کجای دنیا مشاهده نمی شود.

وی در ادامه با اشاره به راهکارهای اقتصاد مقاومتی برای اداره کشور بیان کرد: اگر اصل صرفه جویی در زندگی و نهادها رعایت شود و نگاه به بیرون با اتکا بر ظرفیت های کشور در زمینه تولیدات داخلی، قطع شود با تکیه بر اقتصاد مقاومتی می توانیم روی پا خود بایستیم و به امید خداوند متعال از تنگناهای تحریم عبور کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با اشاره به مذاکرات هسته ای و نظر رهبری در این مورد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری با مذاکرات مخالفتی ندارند و در ملاقات با بسیجیان نیز در مورد اصل مذاکره و تمدید آن موافقت خود را اعلام داشتند، چرا که کمترین فایده آن  نمایان شدن چهره واقعی دشمنان نظام است.

وی افزود: طبل رسوایی طرف مقابل میز مذاکره  زده شده و با اتفاقات به وجود آمده از جمله در قضیه تبعیض نژادی و تبرئه قاتل پسر 12 ساله سیاه پوست آمریکایی باید به آنها پیشنهاد داد که مجسمه  توحش را به جای مجسمه آزادی قرار دهید.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی اربعین حسینی بیان کرد: حرکت بی نظیر تاریخی و حضور 20 میلیون نفر زائر حسینی در پیاده روی اربعین و حضور میلیونی زائرانی از 60 کشور جهان در شرایط ناامنی که داعش ایجاد کرده بود، نشان دهنده اقتدار اسلام است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری، جنایت های داعش را باعث معرفی چهره خشن از اسلام دانست و گفت:  جنایات داعش در  سر بریدن کودکان و سایر جنایات آنها توطئه ای از جانب دشمنان اسلام برای معرفی چهره ای خشن از اسلام است و اگر فتوای آیت الله سیستانی نبود داعش کشور عراق را نابود و عتبات عالیات را تخریب می کرد.

وی افزود: پیامبر اسلام (ص) مظهر رحمت و بزرگی بود و این رحمت حتی شامل دشمنان خودش هم می شد و ما به داشتن چنین پیامبری افتخار می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با اشاره به شهادت امام حسن (ع) گفت: شخصیت امام حسن(ع) نمونه اخلاق والا و فوق العاده ای و نمونه بارزی از صفات پیامبر اکرم(ص) بود که این صفات باید در ادارات به خصوص در برخورد با ارباب رجوع مراعات شود.

وی با انتقاد از ریخت و پاش و چشم و هم چشمی در جامعه اظهار کرد: باید با جلوگیری از اسراف در مصرف آب، برق و گاز، فرهنگ صرفه جویی را در جامعه حاکم کنیم تا جلوی ریخت و پاش ها گرفته شود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: چندین میلیون نفر از دختران و پسران در سن ازدواج به دلیل مهریه های بالا و سایر رسومات، از تشکیل زندگی مشترک ناتوان هستند و این امر با آموزه های اسلامی مطابقت ندارد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha