جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌‌الاسلام اسکندری

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم ، پیروی از سیره نبی مکرم اسلام را لازمه حل مشکلات اخلاقی و فرهنگی و اجتماعی جامعه ما عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین اسکندری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تسلیت فرارسیدن 28 صفر، ارتحال پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) ابراز داشت: امروزه متاسفانه یکی از جدی ترین مشکلات و کمبودهای جامعه ما در سطوح مختلف ناظر به مسایل اخلاقی است و لذا در این شرایط از جمله مهم ترین ضرورت ها در جامعه ، توجه ویژه به مساله اخلاق و تهذیب است.

وی با اشاره به این که پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) والاترین الگوهای اخلاقی برای بشر هستند، گفت:پیامبر (ص) بنابر تعبیر زیبا و رسای قرآن کریم از اخلاق والایی برخوردار هستند و به طور خاص یکی از ویژگی های ایشان به عنوان "خلق عظیم" یاد شده است، از این رو باید گفت که حضرت ختمی مرتبت (ص) والاترین الگوی اخلاقی و رفتاری برای همه انسان ها از آغاز خلقت تا پایان آن به شمار می روند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: امت اسلامی در پیروی از پیامبر خویش که به حق رحمت للعالمین می باشند، بیش از هر زمان دیگری باید در همه امور و به ویژه در بحث اخلاق و رعایت اصول اجتماعی و مبانی معاشرتی ، به سیره نبوی عمل کرده و این الگو را در همه لحظات عمر مقابل خویش داشته و بدان پایبند باشد.

وی همچنین بیان داشت: مسلمانان به ویژه با تاسی به اخلاق و سیره خاتم الانبیا(ص) باید در رعایت حقوق یکدیگر ، پیشتاز و سرآمد باشند و حقیقتاً رعایت حقوق افراد در شرایطی که امروز دنیا وضع آشفته و نابه سامانی از حیث اخلاقی و معنوی پیدا کرده است، از ضرورت صدچندانی برخوردار می باشد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha