جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همتیان

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم گفت: متأسفانه همه مشکلات و انحراف جامعه اسلامی به خاطر دوری از سبک زندگی و رفتار پیامبر (ص) است.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین همتیان، در مراسم عزای نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) به جایگاه رفیع و بلند نبی مکرم اسلام (ص) در قرآن کریم اشاره کرد و گفت: درباره عظمت و منزلت پیامبر خاتم (ص) همین قدر بس که خدای متعال ایشان را اسوه و الگو برای امت قرار داد.

وی افزود: اگر کسی بخواهد در دنیا و آخرت سعادتمند و عاقبت به خیر شود و گرفتار شیاطین نشود، بهترین راه پیروی ازسبک زندگی پیامبر(ص) و اطاعت از دستوارت خدای متعال است.

حجت الاسلام و المسلمین همتیان ادامه داد: پیروی از سبک زندگی اجتماعی و اخلاقی پیامبر(ص)، حرکت درمسیر مستقیم و قدم برداشتنن در مسیر توحید و بندگی است.

وی گفت: پیامبر(ص) بهترین مربی و هادی برای بشر است، زیرا او متخلق به اخلاق خدا و پرورش یافته بهترین مکتب و از این بالاتر از جنس خود بشر است. بنابراین هرکس او را اطاعت و نافرمانی کند، در حقیقت خدا را اطاعت و نافرمانی کرده.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم گفت: متأسفانه همه بدبختی و انحراف جامعه اسلامی به دلیل دوری از سبک زندگی و رفتار پیامبر (ص) است، زیرا جامعه اگر ایمان و اعتقاد به رفتار پیامبر(ص) و الگو بودن او  داشته باشد هرگز از مسیر حقیقت خارج نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان خاطرنشان ساخت: این دنباله رو نبودن و در مسیر صراط مستقیم گام برنداشتن خسارت زیادی به همراه دارد و یکی از آن ضررها، این بود که جامعه  نمی دانست چه شخصیت ناب و عظیمی دربین آنها وجود دارد که حتی برای دشمن هم نگران است.

وی افزود: به شهادت رساندن اهل بیت (ع) از دیگر آسیب های دنباله رو نبودن امت با پیامبر(ص) بود، که شخصیتهای بی نظیری چون حضرت علی (ع) فاطمه زهرا(ص) و اهل بیت (ع) سال ها در بین امت پیامبر (ص) غریب و مظلوم ماندند و همین دنباله رو نبودن موجب شد مردم نسبت به   ولیّ خدا  شناخت نداشته باشند و از ولایت دور بمانند. 

حجت الاسلام والمسلمین همتیان درپایان اظهار داشت: تقوا، ایمان، احترام به والدین، داشتن حسن خلق نسبت به همسر و فرزندان، مردم، صبر و دینداری  مهمترین محورهای اتصال با خدا و نبی مکرم (ص) است. بنابراین عالم در محضر خدا است، پس بهتر است تا زمانی که انسان دردنیا زندگی می کند در مسیر حق و حقیقت حرکت کند و در این راه ثابت قدم باقی بماند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha