سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
نجفی حکیم

حضرت آیت الله حکیم حضور پرشور زائران ايراني در راهپيمايي اربعين را سبب حسن معاشرت و احترام بين دو ملت ايران و عراق ارزيابي كرده و با تأكيد بر تبيين صحيح فرهنگ زيارت در بين زائران، پيام اين راهپيمايي عظيم را اتحاد و برادري خواندند.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از پايگاه حج، حضرت آيت الله سيدمحمدسعيد طباطبايي حكيم از مراجع تقليد نجف در ديدار حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، مهم‌ترين پيام پياده روي اربعين حسيني را اتحاد بين مسلمانان خوانده و بر ترويج اين فرهنگ تأكيد كردند.

ایشان گفتند: برپايي راهپيمايي باشكوه اربعين حسيني نشان داد كه مسؤول و غيرمسؤول، فقير و غني، عراقي و غيرعراقي يكي هستند و همه پاي سفره اباعبدالله الحسين (ع) مي‌نشينند و دست در دست هم به عزاداري براي سالار شهيدان (ع) مي‌پردازند.

اين مرجع تقليد در ادامه حضور پرشور زائران ايراني در راهپيمايي اربعين را سبب حسن معاشرت و احترام بين دو ملت ايران و عراق ارزيابي كرده و با تأكيد بر تبيين صحيح فرهنگ زيارت در بين زائران، پيام اين راهپيمايي عظيم را اتحاد و برادري خواندند.

ایشان با بيان اينكه زيارت است كه قشرهاي مختلف را با فرهنگ‌هاي متفاوت و در يك مكان مقدس دور هم جمع مي‌كند، تصريح كردند: اگر اين حالت انسجام و برادري نبود، ۷ ميليون نفر يك جا در يك نقطه جمع نمي‌شدند و حتي تصور اين امر هم محال بود.

حضرت آيت الله حكيم با تأكيد بر اتحاد همه شيعيان جهان، با بيان اينكه حضور پرشور زائران در راهپيمايي عظيم اربعين دشمنان اسلام را مأيوس كرد، افزودند: من بارها به شيعيان در نقاط مختلف جهان گفته ام كه بيايند و مراسم باشكوه اربعين حسيني را ببينند تا بدانند كه مذهب شيعه نزد شيعيان بر همه چيز مقدم است.

ایشان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به روايتي به تبيين فرهنگ زيارت پرداخته و گفتند: فردي به امام صادق (ع) عرض كرد كه من روزي به طواف خانه خدا رفتم اما در آن روز به سبب ازدحام موفق به انجام آن نشدم و به زائران خدمت كردم كه آن حضرت فرمودند: ثواب خدمت تو به حاجيان از طواف (مستحبي) خانه خدا بيشتر است.

اين مرجع تقليد در نجف اشرف با بيان اينكه در ايام ازدحام نبايد ديگران را اذيت كرد تا به ضريح رسيد، اظهار داشتند: زيارت پيوند روح انسان با امام معصوم (ع) است و همين كه زائر وارد حرم شود، كفايت مي‌كند.

 

در ابتداي اين ديدار، حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني با تشكر از عنايت مراجع عظام تقليد به امر زائران بر لزوم آموزش صحيح زيارت تأكيد و اربعين حسيني را منشأ آثار و بركات فراواني ارزيابي كرد.

 

مسؤول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق اظهار داشت: حضور ميليوني زائران در كربلاي معلي و نجف اشرف بسيار افتخار آفرين و موجب يأس دشمنان گرديد.

 

وي ادامه اين حركت عظيم را در آينده ضروري و لازم برشمرد و افزود: اين كار بزرگ بايد به نحو كامل و عميق تحليل و مورد آسيب شناسي قرار گيرد تا در آينده هرچه باشكوه‌تر و پربارتر برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha