جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مکارم

حوزه/ امروز بدترین مفاسد غرب دنیا به شرق دنیا می رسد؛ البته فرهنگ اسلامی به قدری قوی است که می تواند مقابل این مفاسد ایستادگی کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید، امروز در دیدار با ائمه جماعات سازمان تامین اجتماعی کشور که در مسجد امیرالمومنین(ع) برگزار شد، با اشاره به نصیحت های حضرت علی(ع) به کمیل، اظهار داشتند: حضرت در نصیحت فردی به کمیل می فرماید، دل های انسان ها همانند ظروفی هستند که ظرفی بیشتر سهم دارد که ظرفیتش بیشتر و وسیع تر باشد.

معظم له افزودند: باران رحمت الهی از آسمان نازل می شود، اما هر زمینی به اندازه گنجایش از آن بهره می برد.

ایشان تصریح کردند: فیض، ذات، صفات، علم و قدرت خداوند نامحدود است و این ما هستیم که باید ظرفیت خود را افزایش دهیم تا از فیض نامحدود الهی بهره مند شویم.

*به تهذیب نفس بپردازیم

معظم له افزودند: انسان برای افزایش ظرفیت خود اعمال، اعتقاد و اخلاق خود را ارتقا دهد و به تهذیب نفس بپردازد.

این مرجع تقلید با اشاره به نصیحت اجتماعی حضرت علی(ع) به کمیل، ابراز داشتند: مردم سه گروه هستند؛ گروه نخست عالمان ربانی که قدم در جایگاه انبیا(ع) می گذارند و همانند خورشید به دیگران نور ساطع می کنند؛ گروه دوم کسانی هستند که عالم نیستند، اما پیرو عالم هستند و خودسر نیستند؛ گروه سوم افراد بی برنامه و بی فکر و بی بهره می باشند که عالم و پیرو عالم نیستند و هرصدایی از هرجایی بلند می شود، آن ها دنبال می کنند و نان را به نرخ روز می خورند.   

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: در دوران طاغوت برای گرفتن امتیاز مجله مکتب اسلام به رئیس مطبوعات آن زمان مراجعه کردم، چرا که این مجله امتیاز نداشت و اگر آیت الله العظمی بروجردی از ما دفاع نمی کرد، فورا تعطیل می کردند؛ هرروز از رئیس مطبوعات آن دوران می پرسیدند، شما امروز با چه کسی بد هستید که ما هم علیه آن گروه و فرد فحاشی و تخریب کنیم.

ایشان تصریح کردند: ائمه جماعات باید در گروه اول باشند و نیمی از مردم که تحت پوشش تامین اجتماعی هستند را از گروه سوم نجات داده و به گروه دوم بیاورند تا در زندگی برنامه عملی، اعتقادات و اخلاق سالم داشته باشند.  

*امروز فساد می بارد

معظم له با اشاره به اینکه هیچ زمانی مثل امروز اسباب فساد فراهم نبوده است، گفتند: امروز از در و دیوار مفاسد می بارد؛ هزاران شبکه ماهواره ای که اکثر برنامه های مفسده انگیز دارد؛ هنگامی که ما گفتیم برنامه های ماهوراه درست نیست عده ای اعتراض کردند و امروز شاهد هستیم چقدر پرونده های جناحی و ارتباطات نامشروع و بلوغ زودرس درست شده است.

*فرهنگ اسلامی قادر به مقابله با فساد است

این مرجع تقلید افزودند: امروز بدترین مفاسد غرب دنیا به شرق دنیا می رسد؛ البته فرهنگ اسلامی به قدری قوی است که می تواند مقابل این مفاسد ایستادگی کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به فرهنگ قوی اهل بیت(ع)، اظهار داشتند: در کدام فرهنگی است همانند شیعه که در اربعین بزرگ ترین اجتماع مذهبی دنیا را بوجود آورد.

ایشان افزودند: با استفاده از فرهنگ اهل بیت(ع) می توان در مقابل سیل فساد ایستادگی کرد و ما باید در این راستا تلاش کنیم.

*بهترین روش، تبلیغ عملی است

معظم له با تاکید بر اینکه ائمه جماعات با عمل خود بیش از سخن می توانند موثر واقع شوند، گفتند: بهترین روش تبلیغ عمل انسان ها است؛ صداقت، امانت، پاکی، محبت، خوش رویی و تواضع مردم را جذب می کند. 

این مرجع تقلید با تاکید براینکه پراکنده کاری در دنیای امروز پاسخ نمی دهد، تصریح کردند: هماهنگی در برنامه ها داشته باشید و این هماهنگی را از طریق نشریه ای داخلی فراهم کنید.  

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به برگزاری کنگره خط جریان های تکفیری، اظهار داشتند: در این کنگره، مفتیان و علمای برجسته از بیش از80 کشور دنیا حضور داشتند که 60 درصد آن ها اهل سنت بودند و با موضعی مشترک تکفیر را محکوم کردند.

ایشان با اشاره به تاثیر برگزاری این کنگره در دنیا، گفتند: از تمام دنیا پیگیر این مسئله بودند و به ما از کانادا گفتند برگزاری کنگره اثر داشته است و هدف کنگره این بود که بگوید، تکفیری ها مسلمان نیستند.

*آمریکایی ها می خواهند بگویند اسلام خشن است

معظم له تصریح کردند: داعش نه دولت است نه اسلامی؛ در حالی که آمریکایی ها تاکید دارند بگویند دولت اسلامی داعش تا اسلام را دینی خشن معرفی کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: با برگزاری کنگره نشان دادیم مخالف تروریسم و طرفدار صلح هستیم و دروغ دشمنان را برملا کردیم.

*مسئولان تامین اجتماعی به فکر خدمت به مردم باشند

ایشان با اشاره به وظایف سازمان تامین اجتماعی گفتند: سازمان تامین اجتماعی سازمان خوبی است و می تواند به فریاد طبقات ضعیف در مشکلات، بیماری ها و از کار افتادگی ها برسد.

معظم له در پایان خاطرنشان کردند: مسئولان بیشتر به خدمات این سازمان بیاندیشند و تلاش کنند در خدمت اقشار ضعیف باشند و به فکر سود و پول نباشند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha