جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علی رضایی بیرجندی

حوزه/ امام جمعه بیرجند گفت: هدف و مسیر ما از آمریکا جداست و امکان ندارد نظامی که اصالت پول و لذت برآن حاکم است با نظامی که پایه و اساس آن مبتنی بر قرآن و اهل‌ بیت (ع)، است، کنار بیاید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی رضایی بیرجندی، امروز در مراسم  گرامیداشت حماسه 9 دی، در مسجد امام حسین(ع) بیرجند، بیان کرد: یوم‌الله 9 دی یادآور اخلاص، رشادت، بصیرت و معنویت یاران انقلاب، امام و شهدا و عاشقان اهل‌بیت (ع) است.

وی با اشاره به تجمع عاشقان امامت و ولایت در سراسر کشور، خاطر نشان کردند: پیروان اهئمه اطهار(ع) باید در فرصت اندک زندگی، اندیشه و معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) را مرور کنند، تا دچار غفلت و فتنه نشوند.

امام جمعه بیرجند به منافقان اول انقلاب اشاره کرد و گفت: عده ای فکر می کنند منظور ما از کلمه منافق، منافقانی است که اول انقلاب بودند، اما آنها از رده خارج و دورانشان به سر رسیده و امروز درجامعه منافقانی هستند که دل به دشمن بسته‌اند و پیام انقلاب، امام(ره) و شهدا را درک نکرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی با اشاره به سوره عنکبوت، تاکید کرد: خداوند در ابتدای سوره عنکبوت می‌فرماید "عده‌ای دچار خیالات شده وفکر می کنند  که فقط بگویند، مومن هستند، کافی است ودچار فتنه نمی‌شوند".

 وی با بیان این که خداوند همه ما را امتحان می کند تا صادقان را ازغیر صادقان متمایز کند، گفت: خدای بزرگ همه را امتحان می‌کند و کسانی که از فتنه و آزمایش روسفید بیرون نیایند، مطرودند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به این که ما انقلاب کردیم که زمینه‌ ساز حاکمیت انسان کامل، علم، محبت، عشق و بصیرت در نظام عالم باشد، یادآور شد: ما برای تحقق وعده الهی قیام کردیم تا امروز هزاران  شهید داده ایم.

وی با بیان اینکه  عده ای خواهان مذاکره و کنارآمدن با آمریکا هستند، ادامه‌ داد: هدف و مسیر ما از آمریکا جداست و امکان ندارد نظامی که اصالت پول و لذت برآن حاکم است با نظامی که پایه و اسان آن مبتنی بر قرآن و اهل‌ بیت (ع)، است، کنار بیاید.

امام جمعه بیرجند گفت: بصیرت یعنی این که به دنبال حقیقت، معنویت و تحقق آیات قرآن و دستاوردهای اهل بیت(ع) باشیم؛ البته این مسئله کار دشواری است.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی افزود: آن‌هایی که پرچم امام حسین(ع) و مساجد را آتش زده و شعار "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران" را سردادند و افراد بی گناه زیادی  را به اسم آزادی  کشتند، با اسلام و معنویت مخالف اند.

 وی عنوان کرد: در سال 1388 دشمن خیال کرد می‌تواند کودتای مخملی در ایران راه‌اندازی کند، اما نمی دانست اینجا کشور امام زمان(ع) است و آنها نمی توانند در این کشور به اهداف  خود برسند .

 امام جمعه بیرجند، بصیرت را لازمه ایستادگی در راه امام(ره) وشهدا دانست و گفت: نظام اسلامی ایران بالاترین سعه‌ صدر و ظرفیت را دارد که مانند اقیانوس بزرگ، همه را به خود جذب می‌کند.

  حجت الاسلام والمسلمین رضایی با اشاره به این که انقلاب اسلامی امروز به افرادی همچون عمار نیاز دارد، تصریح کرد: فتنه همیشه بوده وهست و اگر اعمال  ما در جامعه درست باشد، نباید از فتنه‌ها ترسید.

 امام جمعه بیرجند با اشاره به این که حساب سران فتنه از کسانی که فریب خورده‌اند، جداست،  گفت: اغلب کسانی که به خیابان‌ها آمدند، فکر نمی‌کردند به اسم انتخابات علیه نظام کارمی‌کنند.

  وی با تاکید بر این که باید با بصیرت نظام را جلو ببریم و جامعه‌ای درست کنیم که رئیس‌جهور آمریکا جلوی انقلاب‌ اسلامی زانو بزند، ابراز داشت:  ما  باید به پیروی از شهدای هسته‌ای، فرهنگ اسلام و بصیرت انقلاب اسلامی را به‌ پیش ببریم و در جامعه  پیشرو باشیم.

 امام جمعه بیرجند در پایان با تاکید بر این که باید فرزندان خودرا با فرهنگ اهل بیت(ع) آشنا کنیم، اظهار کرد:دشمن اعمال ما را می‌بیند و طمع می‌کند. ما باید بر بصیرت خود در جامعه بیفزاییم تا در پیشگاه امام(ره) وشهدا شرمنده نباشیم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha