سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مقتدایی

حوزه/ نایب رییس جامعه مدرسین گفت: با توجه به حضور و مرکزیت جامعه مدرسین در شهر قم و حضور اساتید و فراوانی اعضای جامعه، حوزه علمیه قم باید مصداقو شاخص وحدت در بین حوزه های علمیه سراسرکشور باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله مرتضی مقتدایی چهارشنبه شب(17دی ماه) در سومین مجمع عمومی اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهارداشت: تاکنون دو پیش نشست مجمع عمومی اعضای جامعه مدرسین برگزار شده و  این سومین نشست و در واقع اولین نشست رسمی مجمع عمومی برای تحقق اهداف خود است.

دبیرشورای عالی حوزه با بیان اینکه مجمع عمومی جامعه مدرسین منادی وحدت است، ادامه داد: امروز به برکت حضور مراجع معظم تقلید و منّویات راهگشای مقام معظم رهبری و تایید و عنایت معظم له، شوراهای هفت نفره در استان های کشور با حضور علمای هر استان به ریاست نماینده ولی فقیه تشکیل شده است و با رویکردی منسجم اقدامات ارزشمندی را رقم زده اند ،مدیریت حوزه های استان ارتباط نزدیکی با طلاب دارند و در جریان امور آموزشی، پژوهشی، تهذیبی و حتی رفاهی ایشان قرار می‌گیرند.

آیت الله مقتدایی بیان داشت: این اقدام مبارک موجب یکپارچگی گسترده ای در سطح کشور شده و حوزه علمیه قم باید به عنوان شاخص در این وحدت و انسجام ایفای نقش کند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تشکیل مجمع عمومی جامعه مدرسین تأکید داشتند، گفت: هدف اصلی از راه اندازی این مجمع، گشایش چتری بر روی تمام استادان سطح عالی حوزه است که خروجی آن وحدت، یکپارچگی و عزم حوزوی برای ارتقای مکتب امام جعفر صادق(ع) می باشد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه  با تأکید بر اینکه تلاش های بسیاری برای راه اندازی مجمع عمومی جامعه مدرسین شده، خاطرنشان کرد: مسئولان جامعه مدرسین عنایت ویژه ای به این مجمع داشته و بر رشد آن اهتمام دارند و آروز داریم مجمع پیشرفت داشته باشد و برای این مهم رییس مجمع عمومی می تواند در جلسات هیات رئیسه جامعه مدرسین شرکت و نظرات مجمع را منعکس کند.

آیت الله مقتدایی در تعریف مجمع عمومی جامعه مدرسین، گفت: مجمع عمومی، تشکلی است که هم هیات رییسه جامعه مدرسین در آن عضو هستند و هم شما به عنوان اعضای هیات رییسه مجمع عمومی حضور دارید و آرای همه در این مجمع مساوی است و این تشکل باید وحدت را حفظ کرده و آن را گسترش دهد و از مباحث حاشیه ای مانند مقابله با دیگران پرهیز نماید.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: امروز تربیت طلبه های جوان با شما است و علما، فضلا و اساتید گرانقدر در این خصوص متعهدند که در تربیت سالم و صحیح یک طلبه جوان که خانواده اش او  را به امید اینکه برای آینده مرجع تقلید شود تحویل حوزه داده است تلاش کنند.

نایب رییس جامعه مدرسین تصریح کرد: شما باید امروز طلبه ای را پرورش دهید که در برابر هجمه ها و شبهات متعدد پاسخ گو باشد و بتواند پرچم اسلام را افراشته نگه دارد و در این مسیر نباید از هیچ تلاش و کوششی فروگذار شد.

*درخواست رهبری از جامعه مدرسین

قائم مقام رییس جامعه مدرسین در ادامه  گفت: در جلسات مکرر جامعه مدرسین با مقام معظم رهبری ، معظم له بارها از جامعه خواستند در مسائل نظارتی کشور ایشان را تنها نگذاریم و درمباحث کلان ورود پیدا کنیم.

آیت الله مقتدایی تصریح کرد: مقام معظم رهبری دراین دیدارها تاکید داشتند که همه امور را بر عهده  دیگران نگذارید، جایی که احساس می کنید وزیر یا مسئولی دچار خطا و انحرافی شده، ورود پیدا کرده، از آن دعوت کنید و توضیح بخواهید و اگر مجاب نشدید تشر بزنید.

انتهای پیام 313/17

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عارفی IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    بابا اینقدر این مجمع رو بزرگ نکنید. بعدش میمونید توش. از ما گفتن