شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام ذوعلم

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بر لزوم هوشیاری هر چه بیشتر مسلمین در برابر توطئه های تفرقه افکنانه و وحدت شکنانه دشمنان اسلام تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ذو علم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک هفته وحدت و ایام ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) بزرگترین منادی وحدت و یکپارچگی در جهان اسلام بودند و لذا شیعه و سنی باید به این سیره نورانی به درستی عمل کنند.

وی اضافه کرد: اساساً وحدت میان مسلمین جدا از این که در آیات و روایات مورد تاکید فراوان واقع شده ، امر پسندیده ای است که مورد پذیرش تمام عقلای عالم نیز می باشد، طوری که هر انسان  فکور و آگاهی ، اتحاد و همدلی را می ستاید و تفرقه و جدایی را نکوهش می کند.

این استاد حوزه و دانشگاه یکی از نیازهای جدی جامعه را توجه ویژه به بحث وحدت عنوان کرد و گفت: این ایام که به هفته وحدت شده ، فرصت خوبی است تا مردم و نخبگان جهان اسلام ، بیش از پیش متوجه ضرورت وحدت و برادری در جهان اسلام شده و موانع سر راه تحقق آن را از میان بردارند.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت تلاش در زمینه وحدت و تقریب اسلامی یک ضرورت عقلی، شرعی و اجتماعی است تا شاهد تعمیق هر چه بیشتر و بهتر اتحاد و همدلی بین مسلمین و پیروان مذاهب اسلامی باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha