شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 342360
۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
وحدت

مشاور رئیس جمهور اندونزی با تاکید بر این که مسلمانان باید در مسیر وحدت راه گام بردارند، گفت: مسلمانان در هر کشوری باید به عنوان الگوی حسنه برای غیر مسلمانان مطرح باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، زهیر مسراوی، مشاور رئیس جمهور اندونزی، در دومین روز بیست و هشتمین  کنفرانس وحدت اسلامی در تهران گفت: امت اسلامی نیازمند دیدگاه های وحدت آمیز است.

وی با تاکید بر این که برای تحقق وحدت بین شیعه و سنی باید تلاش بسیاری انجام دهیم، ابراز داشت: اندونزی به عنوان یک کشور مسلمان و بزرگترین کشور اسلامی از نظر تعداد جمعیت و گروه ها و طبقات مختلف، مطرح است. 240میلیون نفر در اندونزی زندگی می کنند که 90درصد آنها مسلمان هستند و کسانی که دین اسلام را به کشور ما رساندند، پیام آور وحدت بودند.

مشاور رئیس جمهور اندونزی با اشاره این که در اندونزی بین شیعیان  و اهل تسنن مشکلی وجود ندارد، ابراز داشت: جشن های پیامبراعظم (ص) و بزرگداشت عاشورا و احترام به اهل بیت(ع) یک سنت اجتماعی در کشور اندونزی است.

وی با تاکید بر این که برای تحقق وحدت اسلامی نیازمند محور اساسی و میانه رور بخصوص در کشورهای اسلامی هستیم، ادامه داد: مسلمانان باید در مسیر وحدت راه گام بردارند ؛ مسلمانان در هر کشور باید به عنوان الگوی حسنه برای غیر مسلمانان مطرح باشند، به خصوص علما و اندیشمندانی که در این گونه همایش ها شرکت می کنند.

مشاور رئیس جمهور اندونزی خاطرنشان کرد: علمای اندونزی سه سطح از اخوت و برادری در اندونزی ایجاد کردند که عبارتند از اخوت اسلامی، اخوت ملی و اخوت بشری.

وی افزود: پیامبر اکرم فرمودند " دوستیِ وطن علامت ایمان است"، پس باید از این مساله برای ایجاد اخوت در کشورهای اسلامی استفاده کنیم؛ البته محور اصلی وحدت اسلامی است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha