پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ممدوحی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: باید جملات آسمانی و الهی پیامبر اسلام را به دنیا منتقل کرد و به آنها بگوییم، هیچ مکتبی مانند مکتب اسلام اعجاز لازم را ندارد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله حسن ممدوحی  امروز در مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه ثامن الائمه(ع) که با حضور مدیر و معاونین حوزه علمیه استان قم برگزار شد،گفت: پیامبر اکرم(ص) بزرگترین تجلی اعظم خداوند متعال در آفرینش است و حکمتی که خلقت پیامبر(ص) را  طلب می کند ما سوای همه خلایق است. زیرا پیامبر(ص) تجلی اعظم است.

وی افزود: جهال و قتال سرزمین حجاز بیشتر مورد احترام بودند، از چنین سرزمینی پیامبر اکرم(ص) رشد نمود و شخصیت بعد ازخدا شد. این معجزه است و احکام اسلامی در همه ابعاد فقه و اصول معجزه اند.

آیت الله ممدوحی ادامه داد: تمام ابعاد حقوقی اسلام در بعد فردی و اجتماعی و خانوادگی از مبانی فقه گرفته شده است و علم فقه، وسیع ترین علوم در بین سایر علوم می باشد.

وی  با بیان این که  احکام اسلامی معجزه باقی است و پیام و مبانی دینی باید از حوزه به تمام دنیا انتشار یابد اظهار داشت: باید جملات آسمانی و الهی پیامبر اسلام(ص) را به دنیا منتقل کنیم و به آنها بگوییم، هیچ مکتبی مانند مکتب اسلام اعجاز لازم را ندارد.

عضو خبرگان رهبری گفت: مبانی اسلام بر گرفته از کلام وحیانی است و نیازمند تعمق و تامل در آن می باشد و قطعا با تعمق و تامل، بسیاری از مشکلات دنیا برطرف خواهد شد.

وی افزود: طلاب این مدرسه از لحاظ اخلاقی نظم و انضباط تحت تعلیم اساتید مجرب می باشند تا در مدت دوره مقدماتی به شرایط لازم در ابعاد اخلاقی و تهذیبی برسند و قطعا بعد از آن هیچ طوفانی آنها را جابجا نخواهد کرد.

آیت الله ممدوحی در پایان گفت: «تقوا» مهمترین عنصر سازندگی طلبه ها است، طلبه اگر نماز اول وقت را حفظ کند تواند در سایر امور موفق باشد.

 خاطرنشان می شود: مدرسه علمیه ثامن الائمه(ع) در بلوار سمیه کوچه 11  واقع می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha