پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
وحدت

حوزه/ مفتی اعظم تاجیکستان، رسانه های بیگانه را عامل ترویج تفرقه و تعصبات مذهبی دانست و تصریح کرد: شیعیان و اهل تسنن نباید در برنامه های خود همدیگر را تحقیر کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سید مکرم عبدالقادرزاده، صبح امروز، در دومین روز کنفرانس وحدت اسلامی در تهران گفت: می توان ضرورت وحدت بین امت اسلامی را با دلیل و حجت و ادله محکم تبیین کرد.

وی، تاجیکستان را نمونه بسیار خوبی از وحدت مردم معرفی کرد، و ادامه داد: در تاجیکستان تعصب مذهبی وجود ندارد و دستاوردهایی که پس از فروپاشی شوروی به دست آمده ، در سایه دین و دیانت بوده است.

مفتی اعظم تاجیکستان بیان کرد: در زمان شوروی، در تاجیکستان 17مسجد وجود داشت، اما امروز  4000مسجد در این کشور فعال است  و وحدت بین پیروان مذاهب مختلف وجود دارد.

وی با اشاره به این که قرآن کریم، به زبان تاجیکی بعد از80 سال در دسترس مردم قرار گرفت، گفت: در کتاب های مذهبی در تاجیکستان به شدت با تعصب و افراط مقابله شده و همچنین میلاد پیامبر(ص) در تمام مدارس و مساجد تاجیکستان جشن گرفته می شود.

عبدالقادر زاده با بیان این که به فضل الهی در تاجیکستان وحدت ملی و صلح بوجود آمده است، اضافه کرد: امروز مردم ما شکرگزار آرامش و وحدت هستند.

وی رسانه های بیگانه را عامل ترویج تفرقه و تعصبات مذهبی دانسته و  تصریح کرد: شیعیان و اهل تسنن نباید در برنامه های خود همدیگر را تحقیر کنند؛ باید مردم را به دوستی و رفاقت دعوت کنیم و وظیفه ما اصلاح و نصیحت است.

مفتی اعظم تاجیکستان ابراز امیدواری کرد: هفته وحدت باعث نزدیک شدن کشورهای اسلامی به یکدیگر باشد و کنفرانس وحدت بتواند نقش مهم خود را در تاریخ اسلام ایفا کند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha