جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمدی گلپایگانی

حوزه/ متاسفانه امروز یکی از تهمت هایی که دشمنان قسم خورده به ویژه آمریکایی ها نسبت به پیامبر(ص) و دین مبین اسلام وارد می کنند، مسئله خشونت است، در صورتی که خودشان مصداق اتم و اکمل خشونت در جهان هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام محمدی گلپایگانی، پیش از ظهر امروز در مراسم معارفه تولیت حوزه علمیه مروی تهران، با تبریک میلاد خجسته پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) و گرامیداشت هفته وحدت، گفت: پیامبراعظم(ص) منشاء رحمت و مهربانی برای عالمیان بود و همانند طبیبی دوار به بیماران خود مراجعه می کرد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: متاسفانه امروز یکی از تهمت هایی که دشمنان قسم خورده اسلام نسبت به وجود مبارک پیامبر(ص) و دین مبین اسلام وارد می کنند، مسئله خشونت است، در صورتی که خودشان مصداق اتم و اکمل خشونت در جهان هستند و اگر بخواهیم وحشی گری های آنان مخصوصا آمریکایی ها را بررسی کنیم، قطعا خشونت و افراط گری و وحشی گری آنها برای همگان نمایان تر خواهد شد.

وی با طرح این سئوال که در کجا سراغ دارید یک زندانی را 180 ساعت سر پا نگاه دارند و نگذارند بخوابد؟، تصریح کرد: پلیس آمریکا ناجوانمردانه جوانان سیاهپوست را تنها به دلیل تبعیض نژادی و رنگ پوست می کشد و سران کاخ سفید هم به دروغ فریاد حقوق بشر سر می دهند.

 حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با تاکید بر این که در اسلام تقوای الهی معیار برتری است، تصریح کرد: براساس آموزه های نبوی تبعیض نژادی معنا ندارد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه مرحوم آیت الله مهدوی کنی را مصداق "عاش سعیدا و مات سعیدا" دانست و گفت: ایشان تا آخرین لحظات عمر پر برکتشان، در انجام وظایف خطیر خود لحظه ای کوتاهی نکردند .

وی خاطرنشان کرد: حوزه مروی به عنوان یادگار آیت الله مهدوی کنی(ره) سالیان متمادی مرکز تربیت طلابی بوده که مبانی دینی اسلام را در بین مردم ترویج داده و منشاء خیرات و برکات بسیاری بوده و خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی اضافه کرد: بزرگانی از فلسفه و حکمت همانند شهید مطهری در این مدرسه رفت و آمد داشته اند و توصیه می کنم که طلاب قدر تحصیل در این گونه مدارس را بدانند..

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به این که جمهوری اسلامی نظام مقدسی است و هچون دُر گرانبهایی در دست ما امانت است و برای حفظ آن نیازمند تربیت عالمان مهذب و دانشمندان اسلام شناس هستیم، ابراز داشت: دنیا تشنه علوم و معارف دینی و اسلامی است و ما باید پاسخگوی نیازهای جهانی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی افزود: شیعه بعد از تشکیل حکومت اسلامی در ایران، به دنیا معرفی شد و خوشبختانه امرو موج تشرف به آیین تشیع در دنیا رو به گسترش است.

وی خاطرنشان کرد: علی رغم این که برخی ها دلارهای نفتی فراوانی را برای جلوگیری از موج گرایش به تشیع خرج می کنند، اما قطعا این نور درخشان هرگز خاموش نمی شود و نمی توانند از گسترش آن جلوگیری کنند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری همچنین با اشاره به آشنایی 40 ساله خود با آیت الله محسنی گرکانی، گفت: از زمانی که ایشان را می شناسم، تقوای الهی را در تمام مسئولیت هایی که داشته اند از جمله ریاست دیوان عالی کشور و امامت جمعه اراک رعایت کرده اند. باید ایشان را یاری کرد تا این مدرسه همچنان منشا تربیت عالمان بزرگ برای انقلاب و اسلام باشد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha