شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام ابوالحسن نواب

حوزه/ رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: امام صادق(ع) و سایر ائمه(ع) با تمام رهبران ادیان و حتی ملحدان گفتگو می کردند و حوزه ای که از آن آنهاست نیز باید این ارتباط را برقرار کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسن نواب  امروز(18دی ماه) در مراسم جشن «وحدت در سایه میلاد رحمت» و فارغ التحصیلی جمعی از دانشجویان دانشگاه ادیان که در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزارشد، با  خیرمقدم و تبریک اعیاد ربیع الاول  اظهارداشت: حوزه فکری و فرهنگی امام صادق(ع) باید سنگری می داشت که فکر گفتگویی امام(ع) را تجدید و اندیشه های ایشان را زنده می کرد.

 وی افزود: امام صادق(ع) و سایر ائمه(ع) با تمام رهبران ادیان و حتی ملحدان گفتگو می کردند و حوزه ای که از آن آنهاست نیز باید این ارتباط را برقرار کند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب بیان داشت: در سال1373 مرکزی به نام "مرکز مطالعات ادیان و مذاهب" ایجاد شد و بعد از یک دهه به نام "مرکز آموزش ادیان و مذاهب" تغییر نام داد و پس از سه سال به پیشنهاد وزارت علوم و فنون وقت، به "دانشگاه ادیان و مذاهب" تغییر نام داد.

وی در ارتباط با ویژگی های دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: این دانشگاه دارای سه ویژگی بین المللی و گفتگو محوربودن، پژوهشگر محور بودن و همچنین صرفا تلاش در زمینه تحصیلات تکمیلی است.

رئیس دانشگاه ادیان اظهار داشت: این دانشگاه تاکنون میزبان صدها گروه مهمان بین المللی برای گفتگوی فرهنگی و مذهبی بوده و هم اینک با چندین دانشگاه معتبر آلمانی در حال گفتگوهای مستمر می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب ضمن اشاره به سفرهای متعدد و موثر خارج از کشور دانشجویان و اساتید این دانشگاه برای تبادلات علمی، گفت: این دانشگاه دارای بزرگترین کتابخانه تخصصی ادیان خاورمیانه است و کتاب های آن بسیار گزینش شده می باشد.

وی افزود: بیش ازصدوشصت هزار مقاله و صدها پایان نامه در زمینه ادیان و مذاهب در دانشگاه موجود است و سیصد عنوان کتاب تالیف، ترجمه و چاپ گردیده است و اولین مجله علمی پژوهشی در موضوع دین به زبان انگلیسی در این دانشگاه چاپ شده است.

حجت  الاسلام و المسلمین نواب در پایان بیان داشت: این دانشگاه بنا به هدف خود تنها پذیرنده تحصیلات تکمیلی است و هم اکنون هشتاد و چهار درصد از نیروهای این دانشگاه جزو طلاب هستند و دو سال است که در بخش مجازی پذیرنده دانشجو می باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha