جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پیامبر

حوزه/حضرت رسول اکرم(ص) حتی در خوردن و آشامیدن نیز سطح متوسط زندگی مردم را در نظر می­گرفتند تا فخری برایشان حساب نشود که این تواضع پیامبر اسلام(ص) برای همگان باید الگو باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت­الاسلام تهرانی امروز در جشن میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) که در مسجد مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) برگزار شد، با اشاره به حق والای رسول گرامی اسلام(ص) بر مسلمانان، اظهار کرد: زیارت و صلوات برای حضرت رسول اکرم(ص)، امری مستحب است، تا جایی که بنا به متن صلوات شعبانیه، صلوات بسیار می­تواند کمکی برای ادا کردن حق رسول گرامی(ص) باشد.

وی، با اشاره به جایگاه تبلیغ و نگاه نبی مکرم(ص)  به این مقوله، افزود: ایشان بسیار ساده­زیست بودند. هرچند برخی از مورخین سطح زندگی مردم آن دوران را در سطح پایینی  بیان کرده اند، اما مبلغان نباید از این سیره علمی حضرت غافل شوند.

این محقق حوزوی اذعان نمود: سیره زندگانی حضرت به گونه­ای بود که حتی در خوردن و آشامیدن نیز سطح متوسط زندگی مردم را در نظر می­گرفتند تا فخری برایشان شمرده نشود.

حجت­الاسلام تهرانی اضافه نمود: سخاوتمندی­ و بخشش ایشان نیز زبانزد همه بود به گونه­ای که در رویدادها و فرصت­های گوناگون مبالغ قابل توجهی به دیگران مخصوصا فقرا و مستمندین هدیه می­کردند؛ برای  نمونه، هنگامی که ابوسفیان مسلمان شد، نبی مکرم اسلام(ص) صد شتر به او هدیه دادند تا جذب اسلام شوند.

وی تجمل­گرایی را آفت زندگی مبلغان دانست و خاطرنشان کرد: در تواضع رسول گرامی اسلام(ص) همین بس که در احادیث بسیاری وارد شده است که اگر در مجلسی شخصی وارد می­شد، زیرانداز یا عبای شخصی خود را برای او پهن می­کردند تا بر روی آن بنشیند و اگر آن شخص سرباز می­زد، خود بلند می­شدند و به نزدش می­رفتند تا او را ترغیب به نشستن نمایند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha