جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 342403
۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷
پیامبر

حوزه / امام جمعه نائین با بیان این که نبی اکرم(ص) تجسم عملی قرآن است، گفت: پیامبر(ص) تجلی ذات اقدس الهی، آیینه تمام نمای خداوند و مجسمه اسماء حسنی الهی در زمین است.

حجت الاسلام روح الله امینی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان با تبریک فرارسیدن میلاد مسعود نبی مکرم اسلام(ص)، درباره ویژگی ها و شاخصه های آن حضرت اظهار کرد: خداوند برای هدایت بشریت پیامبرانی را همراه با قوانین مترقی فرستاد و این لطف خداوند به بشریت و تمام هستی است.

وی با بیان این که بی شک آخرین پیامبر الهی دلیل انقطاع وحی به خاتم انبیاست و به همین دلیل ایشان باید ویژگی تام و تمام همه انبیاء پیشین را داشته باشد، افزود: نبی اکرم اسلام(ص) دارای جمیع صفات انبیاء را داشته اند.

امام جمعه نائین تصریح کرد: آنچه را که نبی خاتم(ص) به دلیل انقطاع وحی برای بشریت آورده، کامل و جامع است و به همین دلیل خداوند در قرآن کریم فرموده است که هیچ چیز را در جهت نیاز دین، دنیای و آخرت بشریت فروگذار نکرده ایم.

وی، پیرامون اخلاق و سیره عملی پیامبر(ص) بیان کرد: بی شک همه صفات نیکی شامل اخلاق نیکو و حسنه نظیر مردم داری، ساده زیستی، عدالت طلبی و گسترش عدالت، نوازش فقرا و مستمندان، رعایت حدود مسائل اخلاقی و دینی و ... که در وجود همه انیاء بود، در وجود پیامبر مکرم اسلام(ص) به طور تمام و تمام وجود دارد.

حجت الاسلام امینی با بیان این که اخلاق نبی اکرم(ص) به تعبیر روایات، اخلاق قرآن است، به روایتی به نقل از عایشه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: تمام انبیاء و ائمه معصومین(ع) برای حفظ و اجرای قرآن کوشیدند و نبی اکرم(ص) به تنهایی  تجسم عملی قرآن است و با توجه به این که قرآن نیز تجلی خدا در زمین است، پیامبر(ص) تجلی ذات اقدس الهی، آیینه تمام نمای خداوند و مجسمه اسماء حسنی الهی در زمین است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha