جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اراکی

امیدواریم که تمدن بزرگ اسلامی با همت این نسل جوان که وامدار و شاگرد علمای بزرگ هستند جهانی شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله محسن اراکی، امروز در همایش نکوداشت شخصیت های تقریبی گفت: امیدواریم که تمدن بزرگ اسلامی با همت این نسل جوان که وامدار و شاگرد علمای بزرگ هستند جهانی شود.

وی افزود: بدون شک آینده از آن مسلمانان است که این آینده نیازمند چنین نسلی که علمدار این مهم باشد و این مساله نیازمند زمینه سازی است و این تمدن بزرگ و فراگیر باید به دوش جوانانی باشد که بتوانند چنین تمدنی را به منصه ظهور بگذارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، گفت: پیامبر اکرم مبعوث شد که عدالت را در سراسر جهان اقامه کند و خداوند فرمودند که پیامبر اکرم را فردستادیم حتی اگر مشرکان هم آن را نپسندند.

اراکی خاطرنشان کرد: مرحله اول که مرحله ایجاد سنگ بنای امت مرکزی است ایجاد شد و مرحله دوم باید شکل بگیرد.

وی افزود: این مساله مرحله دیگری دارد که می طلبد که همه ما منتظر آن هستیم که رهبری مسلمان و عادل که ملهم از سیره پیامبر است عملی شود و به منصه ظهور برسد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، گفت:  ما معتقد هستیم که این مرحله در پیش است و امروز نشانه هایی که شاهد آن هستیم دال بر این است که مرحله امکان پذیر و دور از دسترس نیست؛ درست است که فضای تیره و تاری حاکم است که پدیده تکفیر و اختلاف نظر را شاهد هستیم ولی در عین حال بر این باور هستیم که تمام تلاش هایی که به عمل می آید یک پوسته ای بیش نیست که این پوسته نیز از بین خواهد رفت و تنها چیزی می ماند که به نفع مردم است که همان هم بر جای خواهد ماند و این حقی است که خداوند وعده آن را داده است.

اراکی خاطرنشان کرد: این عدالت چیزی است که امام زمان (عج) آن را انجام می دهد؛ در اینجا از خداوند می خواهیم که بر ما منت بگذارد و امام مجاهد امام موسی صدر را نیز به ما برگرداند؛ همچنین باید یاد بزرگانی از جمله شیخ سعید شعبان که تلاش های بسیاری برای وحدت کلمه در جوامع اسلامی برداشتند را قدرشناسی کنیم.

وی افزود: همچنین در این همایش از تلاش هایی آیت الله واعظ زاده خراسانی که این عالم بیش از نیم قرن است که در راه خدا و وحدت کلمه در عرصه های مختلف تلاش کردند و عالمی مبارزه و پایدار بودند که از خداوند عمر همراه با صحت و عافیت برای ایشان می خواهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha