پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دکتر حداد

اتفاق تروریستی در فرانسه که ما هم آن را محکوم می کنیم قابل پیش بینی بود؛ چون بارها به آنها گفتیم که این میکروبی که وارد کشورهای ما کردید خودتان را نیز مبتلا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر غلامرضا حداد عادل عصر امروز در همایش بزرگداشت و تکریم شخصیت های تقریبی جهان اسلام، در تالار همایش های صداوسیما گفت: از روز نخست اسلام موضوع وحدت اهمیت داشته و نگرانی زیادی از تفرقه از سوی پیامبر و اولیاالله وجود داشته است.

وی افزود: در سه قرن اخیر که قدرت دولت های استکباری فزونی گرفته و جهان اسلام دچار ضعف و انحطاط شده است یک موج تازه ای در این عرصه ایجاد شده و قهرمانان تازه ای در این عرصه بوجود آمدند.

حداد عادل بیان کرد: پیش از ظهور استعمار غربی در کشورهای اسلامی، عامل تفرقه در داخل بود ولی در سالهای اخیر دست دشمن بیگانه نیز در تفرقه نقش آفرین بوده است.

عضو مجلس شورای اسلامی گفت: در دوران جدید ودر مقابل این تفرقه مضاعف، شخصیت های ارجمندی ظهور کردند که در این راه سراسر عمر خود را جهادگونه سپری کرده اند.

رییس دایره المعارف بزرگ اسلامی تصریح کرد: امام موسی صدر که نقش بسیار زیادی در تقریب مذاهب در لبنان داشتند و مرحوم شیخ سعید شعبان که بخصوص درسالهای پس از انقلاب اسلامی نقش مهمی در ایجاد وحدت داشتند باید مورد توجه قرارگیرند؛ آیت الله واعظ زاده خراسانی که ایشان نیز ده ها سال با قدم و قلم و بیان وبنان و مدیریت خود در این راستا تلاش می کنند نیز باید به عنوان یکی از استوانه های وحدت آفرین یاد شوند.

وی افزود: وحدت اگر در حوزه دین وارد شود قوی ترین نیرو است و اگر از همین رابطه دچار تفرقه شود به همان اندازه خطرناک است؛ معجزه وحدت برپایه دین را در انقلاب اسلامی ایران مشاهده می کنیم.

حداد عادل بیان کرد: ملت ایران با دست خالی و بدون سلاح، بدون رسانه، بدون حزب متشکل، بدون نیروی زیرزمینی و چریکی در مقابل دشمنان خود ایستاد این در حالی است که بر اساس معادلات نظامی کسی نمی توانست پیروزی ایران را پیش بینی کند؛ اما رمز موفقیت ما وحدت بر پایه اعتقاد دینی بود که امام راحل از این عامل نیرومند استفاده کرد و معجزه انقلاب اسلامی را بوجود آورد.

عضو مجلس شورای اسلامی گفت: همین عامل نیز باعث دوام و قوام این انقلاب در مقابل این همه فشار و تهدید و تحریم شده است؛ این یک الگوی بزرگ در این رابطه است.

رییس دایره المعارف بزرگ اسلامی تصریح کرد: هیچگاه علمای جهان اسلام به اندازه اسلام این قدر نگران این تفرقه نبودند زیرا مذهب در مقابل مذهب قرار گرفته است.

وی افزود: اگر نگاهی به اوضاع عراق و افغانستان و لبنان و سوریه بیاندازیم می بینیم که چگونه مسلمانان در مقابل مسلمانان قرار گرفتند.

حداد عادل بیان کرد: رهبر انقلاب همیشه به ما می گویند که آرمان گرایی را با واقع گرایی در نظر بگیرید؛ وجود مذاه و نظرات مختلف در بین کشورهای اسلامی یک واقعیت است؛ ابتدا باید واقعیت ها را شناخت و واقعیت های نادلخواهی که قابل تغییر هستند بایدبرنامه ریزی همراه با صبر و حوصله انجام داد.

عضو مجلس شورای اسلامی گفت: دعوت به وحدت در جهان اسلام باید بر پایه دردهای مشترک باشد؛ یعنی به جای بحث درباره اختلافات تاریخی باید در باره گرفتاری های معاصر بحث کنیم.

رییس دایره المعارف بزرگ اسلامی تصریح کرد: امروز همه ما دشمن و مشکلات مشترک داریم؛ امروز همه جهان اسلام از نظر اقتصادی عقب مانده است؛ امروزه همه جهان اسلام جایگاه مناسب خود را در جهان ندارد.

وی افزود:  دیدیم که جهان علیه ملت بوسنی چه کرد و جهان اسلام چه کاری برای آنها کرد؛ در آخر الامر هم این مساله مطابق میل زورمندان انجام شد؛ یعنی جهان اسلام از نظر سیاسی آنگونه فاقد نقش آفرینی جلوه داده شد؛ رژیم صهیونیستی بیش از شصت سال در میان ما وارد شد ولی هنوز نتوانستیم آن را بیرون کنیم.

حداد عادل بیان کرد: در اروپا با آن همه سابقه تفرقه، اتحادیه اروپایی تشکیل شد؛ در جنگ های اروپایی سالهای سال این کشورها با هم می جنگیدند و می بینیم که آنها امروز متولد شدند ولی کشورهای اسلامی که با هم متحد بودند این همه با هم اختلاف پیدا کردند.

عضو مجلس شورای اسلامی گفت: اتفاق تروریستی در فرانسه که ما هم آن را محکوم می کنیم قابل پیش بینی بود؛ چون بارها به آنها گفتیم که این میکروبی که وارد کشورهای ما کردید خودتان را نیز مبتلا خواهد کرد.

رییس دایره المعارف بزرگ اسلامی تصریح کرد: این تروریست های آموخته شده به دست دشمنان اسلام حالا در مرکز پاریس اینگونه ترور می کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha