جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
برنجکار الزین

قائم مقام موسسه فرهنگی دارالحدیث گفت: این موسسه براساس روایات، معارف اسلامی را استخراج می کند و تا کنون 300 جلد کتاب در زمینه حدیثی منتشر و چاپ شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  والمسلمین رضا برنجکار، قائم در حاشیه بازدیدعلمای شرکت کننده در کنفرانس وحدت اسلامی از موسسه فرهنگی دارالحدیث قم  اظهارداشت: حضور علمای اهل سنّت در ایران موجب هر چه بیشتروحدت اسلامی خواهدشد.

وی ادامه داد: اتحاد و وحدت بین مسلمانان از جمله دستورات پیامبر اسلام(ص) و همچنین عمل به فرمایشات نبی مکرم(ص) و اعتصام به توحید و وحدت کلمه برای رعایت مصالح اسلام می باشد.

مسلمانان باید از اختلافات دوری کنند

حجت الاسلام والمسلمین  برنجکار اظهارداشت: مسلمانان باید از اختلافات دوری کنند، زیرا این گونه اختلافات نه تنها به نفع جامعه اسلامی نخواهد بود، بلکه دشمن در صدد است با روی آوردن به این مباحث و دامن زدن به اختلافات بین دو مذهب  شعله  اختلاف را روشن و گرم نگه دارد تا هر وقتی بتوانند بر جامعه اسلامی حکومت و ظلم کنند.

قائم مقام مؤسسه دارالحدیث در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت مؤسسه دارالحدیث پرداخت و گفت: این مؤسسه از دو بخش دانشگاه و پژوهشگاه تشکیل شده است و در این مؤسسه روی مباحث روشی و محتوایی مانند علم رجال، درایه و تاریخ علوم مختلف بحث و تبادل نظر می شود.

انتشار 300کتاب حدیثی

وی افزود: این دانشگاه از 4 پژوهشکده حدیث، قرآن، کلام و اخلاق روانشاسی تشکیل شده و همه این پژوهشکده ها براساس روایات، معارف اسلامی را استخراج می کنند و تا کنون 300 جلد کتاب در زمینه حدیثی منتشر و چاپ شده است.

حجت الاسلام و المسلمین برنجکار خاطرنشان ساخت: همچنین این دانشگاه از 3 دانشکده کلیات قرآن، حدیث و معارف تشکیل شده و در 3  مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای هر ساله دانشجو می پذیرد.

قائم مقام مؤسسه دارالحدیث گفت: در این مؤسسه قرآن و روایاتی از هر دو مذهب، در موضوعات مختلف استخراج می شود و بعد هم مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد و تا کنون از روایاتی که در موارد مختلف استخراج شد، در اکثر مباحث هماهنگی خاصی بین این دو مذهب بوده است. و کمتر موارد مشاهده شد که اختلاف در آن باشد.

جمع آوری مدارک فقه اهل سنت

وی افزود: نکته اساسی این مرکز این است که قرآن و سنّت را در موضوعات مختلف کنار هم مورد بررسی قرار می دهد و اخیرا کار مهمی که در این مرکز اتفاق افتاده جمع آوری مدارک فقه اهل سنت است.

حجت الاسلام و المسلمین برنجکار خاطرنشان ساخت: وسائل الشیعه مهمترین کتاب در باب فقه شیعه به شمار می رود. این مرکز مشغول تدوین مثل همان وسائل الشیعه از احادیث اهل سنت است. با تدوین این نوع کتابهای حدیثی و روایی معلوم می شود که چقدر این مذهب در موضوعات مختلف با هم اشتراک دارند.

انتهای پیام کد40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha