پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
احمد الزین

حوزه/ بعد پیروزی انقلاب اسلامی ایران بنیان‌گذاران تجمع نامه‌ای نوشتند به امام خمینی(ره) و اجازه خواستند که این سازمان را تأسیس کنند و امام نیز تبریک گفته و برای آن‌ها دعا کردند و اجازه تأسیس دادند و این تجمع از برکات و آثار امام(ره) در لبنان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شیخ احمد الزین عصر امروز در دیدار با آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در قم اظهار کرد: تجمع علمای مسلمین لبنان تجمع مشترکی است که 250 نفر از علمای لبنان با هم متحد شدند و این تجمع را تشکیل دادند و 35 سال است که در کنار هم همکاری می‌کنند.

وی بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بنیان‌گذاران تجمع نامه‌ای نوشتند به امام خمینی(ره) و اجازه خواستند که این سازمان را تأسیس کنند و امام نیز تبریک گفته و برای آن‌ها دعا کردند و اجازه تأسیس دادند و این تجمع از برکات و آثار امام(ره) در لبنان است.

رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان با اشاره به ارکان مرام‌نامه تجمع علمای مسلمین لبنان عنوان کرد: اولین رکن این سازمان اعتقاد به ولایت فقیه است و بر این اساس علمای اهل سنت لبنان نیز با ولی‌فقیه جمهوری اسلامی ایران به عنوان امام تمام امت اسلامی بیعت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: دومین رکن این جمعیت تقویت جریان مقاومت فلسطین برای مبارزه با اسرائیل و نابودی اسرائیل است.

شیخ احمد الزین افزود: تحکیم وحدت امت اسلامی و تقریب بین مسلمین و مبارزه با جریان‌های تکفیری رکن دیگر این جمعیت است.

وی ضمن تشکر از آیت‌الله مکارم شیرازی برای برگزاری کنگره نقد جریان‌های تکفیری گفت: مشاهده تصویر شما در شبکه‌های جهانی و نقش فعال شما در مبارزه با تکفیر بسیار برای ما شاد کننده بود.

رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان در پایان اعلام کرد: ما علمای شیعه و اهل تسنن لبنان افتخار می‌کنیم که از رهنمودهای حکیمانه حضرت‌عالی برای تقویت امت اسلامی استفاده کنیم.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha