شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
راستگو

حوزه/ فعال حوزوی عرصه کودک و نوجوان خواستار تربیت طلاب با تخصص پرورش اسلامی و دینی کودک و نوجوان در حوزه های علمیه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام محمد حسن راستگو در جمع اعضای موسسه در راه حق گفت: آموزش کارگاه های تبلیغی و آموزشی با رویکرد کودکان و نوجوانان از ضروریات امروز جامعه ما است که متاسفانه به آن توجه خاصی نشده است.

تربیت 8هزار طلبه قرآنی و تربیتی

این  کارشناس فعالیت های کودک و نوجوان، با بیان اینکه به لطف خدا تا امروز موفق به تربیت  بیش از هشت هزار طلبه خواهر و برادر را در سه رشته قرآنی حوزوی، تربیتی شده ام و به نظرم این حرکت اگر در حوزه های علمیه برنامه ریزی شود بی شک جمعیت کثیری از طلبه  های فاضل موفق به کسب شیوه‌های تعلیمی و تربیتی کودک و نوجوان خواهند شد.

این محقق و پژوهشگر علوم تربیتی ادامه داد: باید تلاش کنیم روش های کار با کودکان را به صورت تخصصی ، متمرکز و در سطح انبوه در حوزه اجرا کنیم و ثمرات آنرا در آینده ببنیم.

حجت الاسلام راستگو بیان داشت: چارچوب دین قابل تغیر نیست، ولی باید روش های تبلیغی را متنوع و به روز کرد، تبلیغ دین به روش های سنتی و به سبک قدیم هر چند موثر است، ولی به تبلیغ شیوه‌های نوین جمعیت کثیری را تحت پوشش تبلیغات علوم و معارف اسلامی  و تشیع قرار می دهد..

وی تصریح کرد: امروز آموزش و پرورش ما نمی تواند مدعی این باشد که توانسته دین و اعتقادات  12 میلیون دانش آموز کشور را سامان دهد، مگر با یکی دو ساعت درس معارف اسلامی در هفته می توان دین جوان و نوجوان را ساخت؟

این فعال عرصه کودک و نوجوان خطاب به روحانیون حاضر در جلسه، اظهارداشت: حتی در حوزه های ما، کدام یک به صورت کامل یک دوره عقاید را برای فرزندانمان بیان کردیم و نسبت به مسائل اعتقادی و آموزش معارف فرزندانمان پیگیر بوده ایم؟

حجت الاسلام راستگو تاکید کرد: اگر با برنامه ریزی مطلوب نظام آموزش و تربیت کودکان را بر اساس آموزه های اسلامی به صورت فراگیر اجراء کنیم، بدون شک در آینده ای نه چندان دور به آثار و برکات مثبتی برای نظام، انقلاب و کشور خواهیم رسید.

انتهای پیام   313/17

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha