پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله نوری

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی به اتفاقات و حوادث اخیر در پاریس اشاره کردند و گفتند: ایجاد کنندگان داعش، جنایت های آن ها را به نام اسلام مطرح و تمام می کنند و این مسئله مصیبت بزرگی برای اسلام محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید امروز در درس خارج فقه با اشاره به اینکه تا پیش از پیروزی انقلاب، استکبار قرن ها اسلام را کوبیده بود، اظهار داشتند: دشمنان مسلمانان را تحت سیطره خود قرار داده بودند اما با پیروزی انقلاب، اسلام ناب به عرصه زندگی وارد شد و آن ها کینه انقلاب را به دل خود گرفته اند.

ایشان اسلام ناب را همانند خاری در چشمان و استخوانی در گلوی استکبار عنوان کردند و گفتند: استکبار پس از ظهور و جلوه اسلام ناب بارها در برابر آن کوتاه آمده است.

*استکبار گروه های تروریستی را تغذیه کرد

این مرجع تقلید در ادامه به مسئله شکل گیری گروه های تروریستی اشاره کردند و ابراز داشتند: استکبار داعش، تکفیری ها و بوکوحرام را مجهز کرد و به آن ها امکانات داد و به کشورهای عربستان، سوریه، لبنان و پاکستان اعزام کردند.

معظم له با اشاره به اینکه پرورش دهندگان گروه های تروریستی، آن ها را به عنوان اسلام مطرح کرده و از آن یاد می کنند، گفتند: دشمنان می خواهند اسلام را دین خشونت و قتل و کشتار و تخریب جلوه دهند.

حضرت آیت الله نوری همدانی تاکید کردند: دشمنان به دنبال اسلام هراسی هستند و هدف از این مسائل تخریب چهره راستین اسلام است.  

*معرفی داعش به عنوان اسلام مصیبت بزرگی است

معظم له در ادامه به اتفاقات و حوادث اخیر در پاریس اشاره کردند و گفتند: ایجاد کنندگان داعش، جنایت های آن ها را به نام اسلام مطرح و تمام می کنند و این مسئله مصیبت بزرگی برای اسلام محسوب می شود.

ایشان همچنین بر ضرورت اتحاد مسلمانان تاکید کردند و ابراز داشتند: مسلمانان در صورتی که تحت پرچم ولایت قرار بگیرند قادر خواهند بود استکبار را شکست دهند.

*اسلام مخالف فقر است

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه اسلام با ظلم، جهل و فقر در جامعه مبارزه می کند، گفتند: در عهدنامه مالک اشتر جنبه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی که فقیه باید در ولایت داشته باشد، تاکید شده است.

این مرجع تقلید انفال را یکی از پشتوانه های اسلام عنوان کردند و ابراز داشتند: در صورتی که این مسئله عملیاتی شود، در رونق اقتصاد تاثیرگذار خواهد بود.        

*اجرای قوانین اسلامی، فقر را ریشه کن می کند

ایشان اجرای صحیح قوانین اسلام را ریشه کن کننده فقر در جامعه دانستند و گفتند: فقر حاصل عمل نکردن به احکام اسلام است، چرا که هنگامی که امام زمان(عج) ظهور می کند فقر وجود ندارد.

معظم له ولایت فقیه را دنباله غدیر عنوان کردند و اظهار داشتند: فقیه با بهره گیری از پشتوانه های اسلام باید به گونه ای قدم بردارد که جامعه را از منظر اقتصادی محکم اداره کند و رهبری انقلاب نیز بر این مسئله تاکید دارند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به تاکیدات و انتقادات حضرت علی(ع) در خصوص مسئله فقر در نهج البلاغه، اظهار داشتند: بر اساس سخنان حضرت علی(ع)، انسان فقیر از احترام در نزد مردم برخوردار نیست چرا که مردم با نظر نامناسبی به وی می نگرند و فردی که فقیر است در زمینه انجام امور دینی نیز نمی تواند اقدام وسیعی کند.    

این مرجع تقلید در پایان خاطرنشان کردند: اسلام تاکید دارد ثروت در اختیار همه افراد قرار گیرد تا فقر از جامعه حذف شود.

انتهای پیام/313 /33

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha