پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 342746
۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲
پرده نشین

حوزه/ نشست تخصصی نقد و بررسی و تقدیر از عوامل سریال پرده نشین در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در این نشست که با همکاری دانشکده صدا و سیمای قم، مدرسه اسلامی هنر و مرکز هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، بهروز شعیبی کارگردان، سید محمود رضوی تهیه کننده و حسین تراب نژاد نویسنده سریال پرده نشین و حجت الاسلام و المسلمین ژرفا استاد دانشگاه حضور داشتند.

در این مراسم عوامل سریال پرده نشین به سؤالات حاضرین در مراسم پاسخ دادند و در پایان نیز از این عوامل تقدیر شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین روستا آزاد با اشاره به این که سریال مذکور بخشی از اعتماد و اطمینان بین مردم و روحانیت را به نمایش گذاشت گفت: در این سریال نکات دینی خوبی ارائه ‌شد .

سرپرست مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: این سریال بر این نکته تاکید کرد که هنر دارای ارزش‌های بسیاری برای انتقال و تبیین مطالب دینی است و ما حوزویان که دغدغه مردم را داریم می‌توانیم از این عرصه استفاده کنیم.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین ژرفا با بیان اینکه عالم ربانی پرده نشین است گفت: هر لحظه که این سریال را می‌دیدم به یاد مدرسه آیت الله مجتهدی می‌افتادم و آنجا برایم زنده می‌شد.

این محقق حوزوی بیان کرد: اگر سریال پرده نشین توانسته باشد تمثیلی از یک عالم ربانی را نزد شما آورده باشد به اندازه کافی موفق بوده است، ولی با این حال هنرهای بسیار بیشتری دارد.

در ادامه بهروز شعیبی کارگران سریال پرده نشین  با بیان این که نزدیکی من به کار در حوزه طلبگی در طلا و مس شکل گرفت گفت: با این حال خود قصه پرده نشین و پرداختن به شخصیت‌های روحانی برای من جذاب بود.

وی با اشاره به اینکه پرده نشین فضایی بود که به آن اعتقاد و علاقه مند بودم بیان کرد: ذهنیت قبلی من در فیلم طلا مس موجب شده بود که فضای طلبگی دلبستگی پیدا کنم، ولی در این کار مجبور شدم که تحقیقات خود را از ابتدا شروع کنم.

کارگردان پرده نشین ابراز داشت: با خرد جمعی به آن چیزی که می‌خواهیم می‌رسیم و استفاده از خرد جمعی یکی از مهم‌ترین اتفاقات کار ما بود.

وی ادامه داد: پرهیز از هر کار کلیشه و شعارزدگی موجب شد که لیستی از بازیگرانی تهیه کردیم که قبلاً این نقش را بازی کرده بودند که دیگر از آن‌ها استفاده نکنیم و البته مهم‌ترین چیز توانایی بازیگر بود و انتخاب خود را نیز محدود نکردیم.

در بخش دیگری از این مراسم حسین تراب نژاد گفت: در طراحی شخصیت‌های این سریال زندگی علما و کتاب‌ها و خاطرات و سخنرانی‌ها را بسیار مطالعه کردیم و فرازهایی که جذاب بودند و قابلیت نمایشی داشت را برگزیدیم.

نویسنده پرده نشین با بیان اینکه در طراحی حوزه و منبرها هر کدام را چندین بار نوشتیم و از روحانیون مشورت گرفتیم عنوان کرد: هدف ما این بود که در منبرها مباحثی مطرح شود که برای مخاطبان جذاب و قابل فهم باشد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha