جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مکارم

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: متاسفانه برخی رسانه های ما در خواب هستند؛ وقتی بیان می کنیم که این شبکه هایی که دارید، باید پاک سازی کنید والا بلا بر جوانان ما وارد می شود می گویند که ما نمی توانیم در مقابل این فضا بایستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید امروز صبح در نهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد که  در مدرسه علمیه امام موسی کاظم در حال برگزاری است اظهارداشتند: مشکلاتی که در جوامع بشری پیدا می شود به خاطر عملکرد آنهاست و خداوند این مشکلات را عاملی برای بیداری امت ها و ملت ها قرار داده است.

ایشان افزودند: مفاسدی که پیدا می شود، زنگ های بیدار باش است و باید گوش خود را به پیام های زنگ های بیدار باش باشد؛ بیدار شویم و دیگران را بیدار کنیم و با خطرات مبارزه نمائیم.

بیان تهدیدات دشمن به معنای مرعوب شدن نیست

این مرجع تقلید بیان کردند: خطراتی که امروز از سوی دشمنان ما را تهدید می کند، عمدتا چهار خطر، اقتصادِی، فرهنگی و نظامی و سیاسی است؛ البته بیان این خطرات به معنی مرعوب شدن در مقابل آنها نیست، بلکه چاره اندیشی برای مقابله با آنهاست.

گزینه هایشان زیر میز هم نیست

چحضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهارکردند: از این میان خطر نظامی و سیاسی کمرنگ است؛ زیرا  کم رنگ بودن خطر نظامی به خاطر قوت و قدرت کشور است؛ گزینه هایی که می گفتند که روی میز است شاید زیر میز هم نباشد؛ زیرا آنها می ترسند که دم از حمله نظامی بزنند.

ایشان افزودند: در حوزه سیاسی نیز با توجه به سیاست های رهبری و مسوولان ما در پیش گرفته اند خطر زیاد سنگینی نیست، ولی خطرات اقتصادی و فرهنگی وجود دارد و باید در مقابل آنها ایستاد.

این مرجع تقلید بیان کردند: فرهنگ دارای دو اصطلاح عام و خاص است؛ اصطلاح عامی که در فرهنگ است، مجموعه مسایلی که هویت یک جامعه را تشکیل می دهد را فرهنگ گویند؛ اعتقادات و برنامه های اخلاقی از جمله مصادیق فرهنگ خاص است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهارکردند: دشمن به دنبال از بین بردن اعتقادات و فساد اخلاقی در جوامع است؛ امروزه انواع شبهه افکنی ها از سوی ماهواره ها ورسانه های دنیا انجام می شود؛ از دیگر سوی مذاهب گمراه و عرفان های کاذب نیز از سوی آنها حمایت می شود.

ایشان افزودند: اگر به یکی از رهبران این گروه های فاسد دست بزنید صدای کنگره آمریکا بلند می شود؛ متاسفانه برخی رسانه های ما در خواب هستند؛ وقتی که بیان می کنیم که این شبکه هایی که دارید، باید پاک سازی کنید والا بلا بر جوانان ما وارد می شود می گویند که ما نمی توانیم در مقابل این فضا بایستیم؛ ولی وقتی از خواب بیدار می شوند می ببینند که چه بمب خطرناکی در خانواده ها وارد می شود.

تلاش اسرائیل برای معتاد کردن جوانان لبنانی

این مرجع تقلید بیان کردند: فیلم ها و برنامه های مفسد و فاسد به وسیله ابزارهایی در اختیار جوانان قرار می گیرد تا آنها را فاسد کند؛ در یکی از رسانه ها شنیدیم که اسراییل با وسعت کمی که دارد سعی دارد که با کشت خشخاش جوانان جنوب لبنان را فاسد کند.

نباید تسلیم شگردهای دشمنان شد

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهارکردند: دشمن به دنبال این است که معروف ها را به منکر تبدیل کرده و معروف ها را نیز به منکر تبدیل کنند؛ جامعه ما نباید تسلیم شگردهای دشمنان اسلام شود.

ایشان افزودند: علمای بلاد باید مراقب همه مردم به خصوص نسل جوان باشید ودر این رابطه با ادبیات روز و برنامه های متنوع آنها را به سوی قرآن و مکتب اهل بیت(ع) سوق دهید، زیرا سرمایه اصلی ما همین نسل جوان است که اگر بتوانند آنها را از ما بگیرند، سرمایه اصلی را از دست داده ایم.

پنج برنامه دشمن برای زانو در آوردن ملت ایران

این مرجع تقلید بیان کردند: در حوزه مسایل اقتصادی مساله پیچیده تر می شود؛ آنها برای به زانو در آوردن ما پنچ برنامه دارند که نخستین آن تحریم هاست؛ دوم انحصارطلبی های آنها در مسایل اقتصادی است؛ آنها اجازه نمی دهند تکنونولوژی به دیگران منتقل شود که خوشبختانه استعداد وهوش جوانان ایرانی باعث شد که از این بخل و انحصار طلبی آنها نتیجه معکوس به دست بیاید و ما را به سمت خودکفایی به پیش ببرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهارکردند: کار سوم آنها توسعه وابستگی اقتصادی است مثل اینکه بگویند که ما نمی گذاریم شما سوخت داشته باشید و هر وقت خواستید به شما می دهیم که اگر به اسراییل چپ نگاه کردید دسترسی شما را قطع کنیم.

ایشان افزودند: مساله چهارم، زندگانی تجملاتی و مصرفی است که افراد را با تبلیغات زیبا به زندگی پرزرق و برق و تجملاتی دعوت می کنند.

این مرجع تقلید بیان کردند: وقتی زندگانی ما ساده شود، اداره زندگانی ساده با تولیدات داخلی بسیار سهل و آسان می شود و انسان از نظر روانی نیز راحت خواهد بود.

اقتصاد مقاومتی باید از درون خانه ها شروع شود

ایشان گفتند: پنجمین نقشه آنها، اسراف و تبذیر است که این اسراف ها به دنبال خود وابستگی به دنبال می آورد؛ اقتصاد مقاومتی را باید ابتدا از درون خانه خود استفاده کنیم.

این مرجع تقلید بیان کردند: علمای ما صد و ده سال پیش به خوبی فهمیدند که باید به اقتصاد مقاومتی همت گمارند؛ اگر خودمان به اقتصاد مقاومتی متوسل نشویم نمی توانیم دیگران را نیز به اقتصاد مقامتی سفارش کنیم.

رسانه ها نقش خود را در ارائه نتیجه اجلاسیه ایفا کنند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهارکردند: در این راستا رسانه ها باید نقش خود را در ارایه نتیجه این اجلاسیه به خوبی ایفا کنند.

ایشان گفتند: امروزه حس کردیم یکی از مشکلات ما کم فضای آموزشی است که با احداث مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) 100 مدرس ایجاد شد که حس کردیم باید یک مسجد آبرومند که دور تا دور آن سوره دهر نوشته شده است و سالن همایش آبرومند ایجاد شود.

این مرجع تقلید تصریح کردند: وقتی که این زمین ها را خریداری کردیم یک خیری پیدا شد که هزینه هایی این مکان را نسبتا ایجاد کردند؛ از بیت المال پول کمی اینجا مصرف شده است و اینجا بوسیله خیرین ساخته شده است و مطمن هستم که انشالله این مدرسه صدها سال ادامه خواهد داشت.

ایشان گفتند: در اینجا  160پارکینگ در زیر این مکان ساخته شد که طلاب و اساتید می توانند از این فضا و همچنین کتابخانه مفصل  که خواهیم ساخت استفاده کنند؛ سه هزار متر در این مدرسه فضای سبزی برای مباحثه و استراحت طلاب ایجاد می شود؛ همه این کارها برای جلب رضایت امام زمان(عج) است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha