پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله اراکی

حوزه/ دبیر کل مجمع جهانی تقریب اسلامی یکی از اهداف برگزاری جشنواره شعر عربی «رسول‌ الرحمة» را تقویت اتحاد مذاهب اسلامی دانست و گفت: ارتباط شعر با معارف دینی برای همگان بارز است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» آیت الله محسن اراکی در مراسم اختتامیه جشنواره «رسول الرحمه» که شامگاه چهارشنبه با حضور شاعرانی از کشور های عراق، لبنان، عربستان سعودی، بحرین،مصر، مغرب، ایران و... به همت مجمع تقریب مذاهب اسلامی در مرکز همایش های بین المللی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به ابیاتی از اشعار حافظ تصریح کرد: اینکه شعر با معارف دینی می‌تواند ارتباط داشته باشد برای همگان بارز است.

وی یکی از اهداف برگزاری جشنواره شعر عربی رسول‌ الرحمة را تقویت اتحاد مذاهب اسلامی دانست و افزود: در این راستا  به دستاوردهای مناسبی رسیده‌ایم و جوامع اسلامی باید به موضوع تقویت ابعاد مختلف وحدت توجه ویژه‌ای داشته باشند.

آیت الله اراکی ادامه داد: بسترهای ظهور امام زمان(عج) نیز با استفاده از تحقق وحدت اسلامی و ایستادگی در برابر قدرت کفر ایجاد خواهد شدو امروزه دشمنان اسلام با استفاده از راهکارها و ابزارهای مختلفی برای ایجاد تفرقه در جوامع اسلامی تلاش می‌کنند و پراکندگی در میان امت‌های اسلامی در رسیدن دشمن به هدفش کمک خواهد کرد.

وی با بیان این که وحدت اسلامی در کلام ائمه اطهار (ع) و رسول خدا (ص) مورد تاکید قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: برخی از مفاهیم اسلام برای مذاهب مختلف مشترک است و این مفاهیم می‌تواند آن‌ها را به یکدیگر نزدیک‌تر کند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به برگزاری جشنواره رسول الرحمه در سال های آینده از برگزار کنندگان این جشنواره تشکر وقدردانی کرد.

در پایان مراسم اختتامیه در بخش شعر عامیانه "مهدی ناصری" مقام اول، خانم "زهراء بن یباره"نفر دوم و "عادل ضحراوی" به مقام سوم را کسب کردند.

همچنین در بخش شعر فصیح "ایمان عبدالنبی دعبل" مقام اول، "امیر کاظم العلی" مقام دوم و "حسین صادق کربلایی" و "حجت الاسلام مهدی السوادی" مشترکا مقام سوم را به دست آوردند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha