جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله جوادی آملی

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی، انتشار کاریکاتورهای موهن از پیامبر گرامی اسلام(ص) را محکوم کردند و این عمل را جاهلیت مدرن خواندند.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید امروز در درس اخلاق این هفته خود که در محل نمازخانه بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، برگزار شد در خصوص شخصیت بی همتا و والای پیامبر خاتم(ص) اظهار داشتند: پیامبر گرامی اسلام به گفته خود آن حضرت، مظهر ذات اقدس اله است و مبعوث شده است تا کاری بالاتر از عیسای نبی انجام دهد؛ اگر حضرت عیسی (علیه السلام) مردگان را به اذن خداوند زنده می کرد، پیامبر گرامی اسلام مبعوت شدند تا خُلق را در افراد زنده کنند و با کمک آن گوهری که خداوند در وجود انسان به ودیعه نهاده است انسان را به کمال حق تعالی برساند.

ایشان اظهار داشتند: خداوند هر چه را که بشر به آن نیاز داشت، به پیامبر گرامی اسلام آموخت و پیامبر با این سرمایه سنگین برای هدایت تمام مردم آمده بود لذا بیان داشتندکه «بعثت لجوامع الکلم»، و لذا هیچ وقت یک انسان کریم و یک جامعه کریم ، دست به اعمال توهین آمیزی، مانند آنچه امروز در غرب شاهد آن هستیم، نمی زند.

ایشان ادامه دادند:کشیدن کاریکاتور از پیامبری که مظهر کرامت و ادب است و آمده است تا آنچه را خداوند در ذات انسان گذاشته است، بارور کند و انسان را به رشد و کمال برساند، جاهلیت مدرن است. پیامبری که حتی قبل از رسیدن به مقام نبوت، هرگز غلامان را با این اسم صدا نمی کرد و به آنها «فتی» که در معنای خود جوانمردی را نیز به همراه دارد صدا می زد.

حضرت آیت الله  جوادی آملی اذعان داشتند: خداوند در قرآن کريم فرمود: ﴿انک لعلی خلق عظيم﴾، وصف پيامبر(ص) نشانهٴ آن است که او از آن جهت که اُسوه و الگوي ماست، پس ما هم باید در مسير خُلق عظيم حرکت کنيم. رسيدن يک سالک و به حرکت در آوردن یک متحرّک، هم نيروي داخلي خود متحرّک را لازم دارد و هم رهبري توسط یک محرّک. که به تعبیر خداوند این نیروی داخلی در درون انسان ها به ودیعه گذاشته شده که انسان فطرتا به سوی خدا حرکت می کند و پیامبر گرامی اسلام نیز چراغ هدایت این حرکت به سوی توحید می باشند.

ایشان گفتند: بنابراين اگر کسي بخواهد راه فضيلت را طي کند خيلي دور نيست مقداري هم به درون خود سفر کند، مقداري هم با اسرار نهاني و نهايي خود گفتگو کند تا راه را بهتربيابد .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha