جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مقتدایی

حوزه/ آیت‌الله مقتدایی گفت: نشریه ای که هتک حرمت به پیامبر اکرم(ص) کرده است، از سوی جامعه مدرسین به عنوان مجمع عمومی علمای شیعه، محکوم است و این گونه اقدامات خصمانه، جز تنفر عمومی برای سردمداران غرب ره‌آورد دیگری نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله مقتدایی عصر امروز در مراسم اختتامیه نهمین اجلاسیه جامعه مدرسین  که در مدرسه  امام موسی کاظم قم برگزارشد گفت: همه برکاتی که قم تا کنون داشته و انشالله تا آخر نیز خواهد داشت به برکت کریمه اهل بیت(ع) است.

وی افزود:  نشریه ای که هتک حرمت به پیامبر اکرم(ص) کرده است، از سوی جامعه مدرسین به عنوان مجمع عمومی علمای شیعه، محکوم است و این گونه اقدامات خصمانه، جز تنفر عمومی برای سردمداران غرب ره‌آورد دیگری نخواهد داشت.

آیت الله مقتدایی خاطرنشان کرد: غربی‌ها به بهانه آزادی بیان این کار را می کنند، ولی این حرکت از سوی علمای شیعه محکوم است و خوب است حامیان به اصطلاح حقوق بشر، احساسات پاک یک میلیارد و نیم مسلمان را به سخره نگیرند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: یکی از برکات این همایش، اجتماع علمای بلاد برای بررسی اوضاع داخل و خارج کشور است.

وی افزود: اخیراً جامعه مدرسین برای بهره‌مندی از نظرات اساتید و نخبگان در بدنه حوزه اقدام به تشکیل مجمع عمومی جامعه مدرسین متشکل از 400 استاد حوزه در سطوح مختلف نموده که این اقدام تعامل، توسعه و وحدت رویه بهتری را برای تصمیم‌گری‌های کلان در سطح ملی و بین المللی به همراه دارد و در دست‌یابی به راه‌حل برای مشکلات فرهنگی سیاسی و اجتماعی حائز اهمیت و کارساز است.

آیت الله مقتدایی خاطرنشان کرد: انتظارات از جامعه مدرسین و حوزه علمیه بسیار بالاست؛ مجمع نمایندگان طلاب در قم تحت اشراف جامعه مدرسین اداره می شود؛ و همه طلابی که از بلاد مختلف در قم تحصیل می کنند یک نماینده در بین خود انتخاب می کنند و این نماینده ایده‌ها و مطالبات طلاب منطقه خود را به اطلاع جامعه مدرسین و در نهایت سیاست‌گذاران حوزه رسانده و با جمع‌آوری این ایده‌ها راه‌های تقویت طلاب جوان در دستور کار قرار می‌گیرد.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران گفت: انتظار از علمای بلاد آن است که طلاب مستعد شهر و محل خود ر ادر قم شناسایی کنند و آنها را دعوت کرده و از ظرفیت های آنان خود استفاده کنند.

وی افزود: باید به تاکیدات رهبری نسبت به مسایل اقتصاد مقاومتی توجه کرده و آنها را عملیاتی کنیم؛ دشمنان امروز با اسلحه تحریم به جنگ ما آمده اند و ما امروز باید نسبت به این امر خود را مقاوم کنیم.

آیت الله مقتدایی خاطرنشان کرد: روز گذشته از سوی جامعه مدرسین سندی در خصوص نقش روحانیت و مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی  تدوین شد که علمای هر منطقه می توانند با مطالعه دقیق آن و ترویج سبک زندگی دینی و نیز اقتصاد مقاومتی در این مقطع حساس دین خود را به اسلام و انقلاب ادا نمایند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha