جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علوی بروجردی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: بزرگترین وظیفه روحانیت تبلیغ آموزه های دنیی به زبان زیبا و فصیح می باشد، تبلیغ به هیاهو نیاز ندارد، بلکه نیازمند این است که حقیقت تشیع به درستی و زیبایی عرضه شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علوی بروجردی امروز  در دیدار طلاب مدرسه علمیه اهل بیت(ع) مشهد  که در قم برگزار شد  اظهارداشت: طلبگی فرصت منحصر به فرد است که به شما روی آورده است، باید از این فرصت برای تهذیب نفس و تحصیل آموزه های دین بهره گرفت.

وی با بیان این که علوم حوزوی و دینی بهترین علوم می باشد افزود: باید اسلام اصیل و مبانی ناب شیعه از طریق مبلغان و روحانیت به جامعه و به   دنیا عرضه شود.

آیت الله علوی بروجردی اظهار داشت: باید مبلغان دارای  توان علمی و بیان زیبا باشند تا بتوانند اندیشه شیعه ناب را به دنیا معرفی کنند و این امر نیازمند تسلی و ممارست و کوشش علمی فراوان می باشد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: علم آن قدر وسیع است ومی توان با ابزار علم به درستی مبانی اسلام را به دنیا عرضه کرد و اگر  ازاین فضای علمی اساس مکتب شیعه را  نشر ندهیم خیلی سستی و بی کفایتی کرده‌ا‌‌‌یم.

حقیقت تشیع به درستی و زیبایی عرضه شود

آیت الله علوی بروجردی خاطر نشان ساخت: بزرگترین وظیفه روحانیت تبلیغ آموزه های دینی به زبان زیبا و فصیح می باشد، تبلیغ نیازمند به داد و فریاد کردن و هیاهو ندارد، بلکه نیازمند این است که حقیقت تشیع به درستی و زیبایی عرضه شود.

وی اظهار داشت: اگر مردم شیرینی کلام اسلام ناب محمدی(ص) را  بشنوند جذب خواهند شد و جامعه نیز ظرفیت پذیرش مبانی اسلام را دارد، اما باید افرادی این لطافت را به جامعه انتقال دهد.

این استاد خارج فقه حوزه خاطر نشان ساخت:  تبلیغ روش هایی دارد، یکی از روش های آن استفاده از مبانی دینی، رجالی و روایی است. شیعه مبانی غنی روایی دارد، که در هیچ مکتب و مذهبی وجود ندارد؛ این مبانی نیازمند فهم و درک عمیق می باشد.

آیت الله علوی بروجردی ابراز داشت: طلبه باید ادبیات و علوم پایه را خوب یاد بگیرد درک کند و اشکال درسی به استاد وارد کند. بنابراین درسی که بدون اشکال به استاد و فهم پیش برود برای طلبه پخته نخواهد شد وبسیاری از بزرگان دین که دارای عناوینی از لحاظ علمی می باشند از همین طریق به درجات عالی علمی رسیدند.

طلبه نباید تنها به  ادبیات بسنده کند

وی اظهار داشت: طلبه نباید تنها به  ادبیات عرب بسنده کند، اگر چه پایه علوم دینی می باشد باید الطاف کلام عرب را به خوبی مسلط شود کسی که به الطاف زبان عرب خوب مسلط نباشد نمی تواند مفسر خوبی باشد و روایات را نیز استخراج کند.

استاد خارج فقه حوزه  گفت: علوم الهی قداستی دارد لازم است که در ظرف پاکی قرار بگیرد و این پاکی نیازمند تهذیب و پاکی روح می باشد، زمانی که پاکی روح حاصل شود و این علوم الهی در آن ریخته شود موجب نورانیت قلب و رشد فکری می شود.

آیت الله علوی بروجردی در پایان افزود: فقه علوم آل محمد (ص) یک علم نورانی است این علم نورانی نیازمند ظرف پاک است و باید در جایگاه نورانی قرار بگیرد: بنابراین باید با تزکیه و تمرین که از ضروریات طلبگی می باشد استفاده برد.

انتهای پیام/

313/40

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha