جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با محکوم کردن اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس رسول مهربانی ها گفتند: امروز دنیای اسلام از غربی ها متنفر است و توهین به مقدسات نشانه حماقت آنان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  این مرجع تقلید  امروز در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با محکوم کردن توهین  بی شرمانه نشریه فرانسوی به ساحت مقدس  پیامبر اسلام (ص)   این گستاخی را نشانه حماقت دولتمردان غربی دانستند و اظهارداشتند: برخی افراد ساده لوح خیال می کردند غربی ها اسوه تمدن، حامی حقوق بشر و انسان های فرهیخته ای هستند؛  اما  امروز دنیای اسلام از غرب متنفر است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که  دولتمردان غربی عقل سیاسی خود را از دست داده اند،  گفتند:  غربی ها که مساله داعش  مولود خودشان است را به کل جهان اسلام نسبت  می دهند و به مقام والای پیامبر  رحمت (ص) توهین کرده و بخش عظیمی از جهان را علیه خود شورانده اند.

این مرجع تقلید با بیان این که  آیا عقل سلیم اجازه می دهد که به مقدسات دیگران توهین کنیم و مردم را علیه خود تحریک نمائیم تصریح کردند: این که بخش قابل توجهی از مردم جهان  علیه آنان  شوند امر مطلوبی است.

ایشان با بیان این که دنیای اسلام از دولتمردان غربی  متنفر شده  گفتند:وقتی به مقدسات دیگران توهین می شودو آنها اعتنایی  نمی کنند  سبب می شود تمام دنیای اسلام از آنها جدا شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر محکومیت این اقدام گستاخانه،  گفتند: باید تجمعات  اعتراض آمیز گسترده صورت بگیرد تا تیر غربی ها به سنگ بخورد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha