جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام رحیمیان

حوزه/ تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: شاهدان تاریخ 50 سال گذشته دیدند چگونه ابرقدرت ها و مستکبرین هر روز ضعیف تر و ملت های تحت ستم بیدارتر و دارای قدرت و نفوذ نقش آفرین در جامعه جهانی شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان در دیدار جمعی از تازه مسلمانان آمریکای لاتین، مرز رسمی بین انسان ها را مرز بین حق و باطل دانست و اظهار داشت: ما مرزهای نژادی و قومی را به رسمیت نمی شناسیم، از اینرو جمهوری اسلامی ایران را وطن تمام آزادیخواهان جهان می دانیم.

وی با بیان اینکه موضوع منجی آخر الزمان مشترک بین همه ادیان الهی، غیر الهی و مذاهب اسلامی است، افزود: حضرت امام خمینی(قدس سره) انقلاب اسلامی در ایران را مقدمه و سرآغاز نهضتی  معرفی کردند که قطعا به ظهور امام زمان(ارواحنا فداه) منتهی خواهد شد و شرایط امروز جهان نیز بیانگر آن است که به طرف دوران ظهور در حال نزدیک شدن هستیم.

تولیت مسجد مقدس جمکران رخدادهای نیم قرن اخیر را مؤید رشد بیداری انسان ها و گرایش به حق و افول و رسوایی ابرقدرت ها بیان کرد و گفت: شاهدان تاریخ 50 سال گذشته، دیدند چگونه ابرقدرت ها و مستکبرین هر روز ضعیف تر و ملت های تحت ستم بیدارتر و دارای قدرت و نفوذ نقش آفرین در جامعه جهانی شدند.

وی تصریح کرد: در 50 سال گذشته آمریکای لاتین حیات خلوت و تحت نفوذ شدید آمریکا بود و حاکمانش نوکران این مستکبر جهانی بودند؛ اما امروزه هر جناحی که بیشتر در تقابل با آمریکا باشد در این منطقه محبوبتر است که این جلوه ای از صعود ملت ها و افول ابرقدرتهاست.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان با اشاره به جنگ 6 روزه اسرائیل با اعراب در سال 1967 میلادی عنوان کرد: اسرائیل در این جنگ صحرای سینا، بلندی های جولان و غرب رود اردن را اشغال کرد و سه کشور بزرگ عربی را شکست سختی داد در حالی که مصر در آن زمان قدرت بزرگ جهان عرب و تحت حمایت ابرقدرت شوروی بود.

وی افزود: اما در سال 2006 میلادی در حالی که اسرائیل بسیار قوی تر از قبل شده بود جنگی نابرابر بین اسرائیل تا بن دندان مسلح و حزب الله لبنان درگرفت که حزب الله لبنان با تکیه بر نیروی ایمان و بدون کمترین امکانات جنگی در برابر این به اصطلاح ابرقدرت نظامی جهان ایستادگی و او را وادار به عقب نشینی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان  معجزه الهی را سبب پیروزی حزب الله لبنان دانست و افزود: این معجزه دو عامل داشت، اول پیوند عمیق با ولایت و پیروی از نایب امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) حضرت آیت الله خامنه ای و دوم الهام گیری از عاشورا و مکتب امام حسین(علیه السلام).

وی در پایان تصریح کرد: این مصادیق و ده ها مصداق دیگر اثبات می کند که جهان در حال آماده و نزدیک شدن ظهور منجی آخرالزمان، حضرت مهدی(علیه السلام) است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha