جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آقامیری خواهران

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران گفت: درحال حاضر 62 مدرسه علمیه خواهران در تهران فعال است که پژوهش، محوراصلی فعالیت همه آنها می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  ازتهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آقامیری مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان تهران، در مراسم افتتاحیه  مدرسه  علمیه صالحیه خواهران که درمحل  آستان امامزاده صالح علیه السلام تهران برگزارشد، گفت: نگاه ما به حوزه‌های علمیه خواهران باید دین‌محور باشد زیرا این جمعیت با هدف توسعه و گسترش دین وارد حوزه علمیه شده اند.

وی با بیان این که درکشور حدود 480 مدرسه علمیه خواهران درفاصله زمانی کمتر از 20 سال تاسیس شده است، گفت:قبل ازانقلاب تنها چند حوزه علمیه محدود درقم، مشهد وتهران برای خواهران وجود داشت،اما به فضل الهی وهمت آیت ‌الله شرعی،حوزه علمیه خواهران راه‌اندازی شد که امروز تنها درتهران 62 مدرسه علمیه خواهران فعال هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقامیری با بیان این که مدارس علمیه خواهران به دلیل سبک زندگی در تهران و لزوم ارتقای معنویت  بانوان تاسیس شده اند،خاطرنشان کرد: برخی علما عنوان می‌کنند که باید خواهران نیزمانند برادران مراتب اجتهاد را طی کنند مراجع بزرگ ما ازضرورت تاسیس حوزه عملیه خواهران حمایت می‌ نمایند.

وی با اشاره به کمبود منابع برای حمایت ازآثار، پژوهش ها وپایان نامه های فاخرطلاب خواهرگفت: طلاب و فضلای بسیار با سوادی درمیان 7 هزار فارغ التحصیل طلبه خواهروجود دارند که پایان نامه‌ های برخی از آن ها قابل چاپ وارائه است اما امکانات حمایتی ما محدود است.

به گفته وی ، با توجه به جمعیت چند میلیونی تهران پذیرش 800 طلبه بسیار کم است، اقامه نشدن نماز از سوی روحانی در برخی از مساجد نشان از کم بودن روحانی است لذا امروز در تهران به 150 مدرسه علمیه نیاز داریم .

مدیرحوزه‌ علمیه خواهران استان تهران تصریح کرد: درحوزه علیمه خواهران پژوهش را محور کارقرار داده ایم البته پژوهش درمدارس علمیه ما همراه با درس است و ممکن است عمق آن مانند پژوهش برادران نباشد ولی گاهی کارهای ارزشمندی توسط طلاب خواهرارائه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین آقامیری درپایان گفت: باید تلاش خود را معطوف کنیم تا حمایت‌های لازم ازحوزه‌های علمیه خواهران صورت گیرد چرا که با توجه به ظرفیت بالای طلاب در مدراس و تاثیرگذاری مثبت آنها در گسترش دین در میان خانواده، محله و اقوام بسط و توسعه حوزه های خواهران ضروری به نظر می رسد. 34/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha