شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان

حوزه/ تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: موضوع غذای طیب بسیار مهم است و اگر روزی حلال نباشد، عمل صالح هم شاید فایده ای ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان در نشست، معاونین و مدیران ارشد مسجد مقدس جمکران در سالن جلسات ساختمان اداری مسجد برگزار شد،  پیرامون آیات شریفه 54 تا 56 سوره مبارکه اعراف گفت: این آیات شریفه از آیات فوق العاده قرآن کریم است و به تعبیر آیت الله  العظمی جوادی آملی شاید از غرر آیات باشد.

وی به نقلی از آیت الله خزعلی درباره این آیات اشاره کرد و اظهار داشت: آیت الله خزعلی مستقیما از مرحوم کربلایی کاظم ساروقی شنیده، این آیات اولین آیاتی بوده که مرحوم کربلایی کاظم در کتیبه امامزاده محل زندگی اش خوانده است؛ البته در واقع کتیبه ای نبوده و این آیات شریفه به کربلایی کاظم القاء شده است.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان در شرح حال کوتاهی از مرحوم کربلایی کاظم گفت: ایشان یک انسان کاملا بی سواد بوده که حتی الفبای اسم خودش را هم بلد نبوده است، اما به دلیل انجام یکی از واجبات الهی یعنی کسب رزق حلال که تا آخر عمر هم به آن ملتزم بوده است این کرامات به او داده می شود.

تولیت مسجد مقدس جمکران ضمن بیان آیه شریفه «کُلُوا مِنَ الطَّيِّبَاتِ وَاعْمَلُوا صَالِحًا»(مؤمنون/51) تصریح کرد: موضوع غذای طیب بسیار مهم است که اگر نباشد عمل صالح هم فایده ای ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان در پایان خاطر نشان کرد: شاید پیام اصلی این آیات شریفه قسمت پایانی آیه 56 سوره مبارکه اعراف است که می فرماید: «إِنَّ رَحْمَتَ اللّهِ قَرِيبٌ مِّنَ الْمُحْسِنِينَ» که چون کربلایی کاظم از محسنین بوده است شامل این رحمت الهی می شود.

گفتنی است در این جلسه امور ساماندهی کاروان های زیارتی برای برنامه ریزی های فرهنگی و خدماتی بر عهده معاونت فرهنگی قرار گرفت تا بتوان با ساماندهی بهتر این کاروان ها از ظرفیت آنها بیش از پیش استفاده شود.

انتهای پیام  313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha