پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید حسن خمینی

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که منیت در فلسفه سیاسی امام خمینی(ره) هیچ جایگاهی نداشته است افزود: رمز بقای انقلاب ، دوری از منیت ها و گذشتن از خود است.

به گزارش خبر گزاری «حوزه» به نقل از  روابط عمومي استانداري قم، حجت الاسلام والمسلمين سيد حسن خميني در دیدار با استاندار و مدیران استان قم  كه به مناسبت سي و ششمين سالگرد ورود تاريخي امام خميني (ره) به ايران صورت گرفت، با اشاره به اینکه «منیت» در فلسفه سیاسی امام خمینی(ره) هیچ جایگاهی نداشته است افزود: رمز بقای انقلاب ، دوری از منیت ها و گذشتن از خود است.

وي با بيان اينكه انقلاب اسلامي چيزي جز مردم نبوده افزود: جامعه چيزي جز افراد نيست و اگر بخواهيم جامعه اي پرتوان، موفق و پاك داشته باشيم بايد از خودمان شروع كنيم.

نوه امام راحل، ايثار، از خود گذشتگي و پرهيز از خودبيني را ويژگي لازم  براي مديران در نظام اسلامي دانست و تصريح کرد:مسئولان بايد برای پیشرفت و اعتلای کشور، همه امور را در سطح کلان ببینند تا مشکلات کشور که البته بسیاری از آنها ناشی از توطئه دشمنان است از بین برود.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش،  طي سخناني پايه گذاري انقلاب اسلامي در ايران و تثبيت حكومت مقتدر را از الطاف خداوند به ملت ايران دانست.

استاندار قم با اشاره به حوادث تاريخي دهه فجر، بازگشت تاريخي امام راحل به ايران را مورد توجه قرار داد و افزود: رهبر كبير انقلاب در شرايطي  كه همه ابزار در دست دشمن بود، با ايمان به خدا و پشتوانه ملت، نظام طاغوت را سرنگون كرد.

حجت الاسلام والمسلمين صالحي منش با اشاره به فرمايش امام خميني (ره) مبني بر اينكه انقلاب اسلامي اميد را در بين مسلمين جهان گسترش خواهد داد، افزود: امروز با رهبري داهيانه رهبر معظم انقلاب اسلامي، كشور ايران شكوفاتر از قبل در جهان در حال درخشش است.

وي با بيان اينكه ملت ايران حكمت و فلسفه اسلام ناب محمدي و شجاعت، فداكاري و ايثار را از رهبر كبير انقلاب الگو گرفته است تصريح كرد: عليرغم تلاش دشمنان براي به فراموشي سپردن اين حادثه ي تاريخ ساز، نام امام خميني (ره) هنوز در دلهاي مردم ايران و آزادگان و مستضعفان جهان زنده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی منش با اشاره به استقرار دولت تدبير و اميد با راي مردم، پيوند و اتحاد دولت و ملت را وصف ناپذير خواند و افزود: اعضاي دولت خود را سرباز امام و ولايت دانسته و در راستاي پيشرفت و اعتلاي جامعه ي اسلامي تلاش مي كنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha