پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
l

حوزه/ معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و آموزش اندونزی: روابط ایران و اندونزی به هزار سال پیش بر می گردد و حتی حضور اسلام در اندونزی نیز تا حدودی متأثر از خاورمیانه و ایران بوده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آقای حجت الله ابراهیمیان صبح روز پنج شنبه 9 بهمن با پروفسور دکتر کاچونگ ماریجان معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و آموزش اندونزی در محل این وزارتخانه دیدار و گفتگو کرد.

رایزن فرهنگی ایران ابتدا ضمن تبریک روی کار آمدن دولت آقای جوکووی رئیس جمهور مردمی اندونزی، شخصیت علمی انیس باسوِدان وزیر فرهنگ و آموزش اندونزی را ستود و مسؤولیت آقای پروفسور دکتر کاچونگ ماریجان را به ایشان تبریک گفت.

ابراهیمیان به بُعد فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و وظایف فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را به طور اجمال تبیین کرد.

رایزن فرهنگی ایران با اشاره به مشترکات فرهنگی ایران و اندونزی گفت: گرچه روابط رسمی و سیاسی به حدود 60 سال بر می گردد، اما روابط فرهنگی ما به قرن ها سال مربوط می باشد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و آموزش اندونزی نیز با خوش آمدگویی به رایزن فرهنگی ایران اظهار داشت: روابط ایران و اندونزی به هزار سال پیش بر می گردد و حتی حضور اسلام در اندونزی کم و بیش متأثر از خاورمیانه و ایران بوده است.

پروفسور کاچونگ ماریجان سپس اظهار داشت: ما برای تعمیق روابط فرهنگی با ایران اعلام آمادگی می کنیم.

معاون وزیر فرهنگ اندونزی در خصوص وظایف این معاونت اظهار داشت: این معاونت مسؤولیت حفظ ارزش های فرهنگی اندونزی و مدیریت معابد، مساجد قدیمی، فیلم، حرکات موزون، موسیقی و سایر جلوه های فرهنگی را عهده دار می باشد.

وی سپس اضافه کرد که بخش دیپلماسی فرهنگی و نیز وظیفه معرفی فرهنگ های اندونزی به خارج از کشور یکی دیگر از وظایف این معاونت می باشد.

معاون فرهنگی وزیر، در ادامه خطاب به رایزن فرهنگی ایران اظهار داشت: آنگونه که شما از وظایف ICRO (سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) عنوان نمودید که در حدود 80 کشور رایزن و وابسته فرهنگی دارید، ما در اندونزی و در وزارت فرهنگ چنین گستردگی را نداریم و فقط در حدود 18 کشور وابسته فرهنگی داریم.

رایزن فرهنگی ایران سپس در ادامه مذاکرات، به ابراز علاقه وزیر محترم فرهنگ و آموزش اندونزی جناب آقای انیس باسوِدان برای سفر دکتر ابوذر ابراهیمی رئیس محترم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به اندونزی در پی مذاکره حضوری سفیر ایران با وزیر فرهنگ اندونزی، اشاره کرد و اظهار داشت: جناب سفیر پس از گفتگوی حضوری ایشان با وزیر فرهنگ در حاشیه برنامه میلاد النبی (ص) در کاخ ریاست جمهوری، نامه ای ارسال نمودند و اظهار تمایل رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی جهت سفر به اندونزی را یادآور شدند.

آقای پروفسور کاچونگ ماریجان معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و آموزش اندونزی در این خصوص اظهار داشت: بله نامه وزیر برای بنده ارسال شد و انشاءالله در آینده دعوتنامه تقدیم خواهد شد.

در پایان این دیدار هدیه نفیس ایرانی با آرم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همراه با کتاب تمام رنگی تهران امروز به معاون وزیر تقدیم گردید و ایشان نیز هدیه نفیسی به رایزن فرهنگی اهدا نمودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha