جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سيدعمار حكيم

حوزه/ نماینده پارلمان عراق گفت: تعدای از نمایندگان ائتلاف دولت قانون و همچنین فراکسیون های الاحزار و المواطن با انتخاب سید عمار حکیم برای ریاست ائتلاف ملی موافقند و بدین ترتیب سید حکیم شانس زیادی برای ریاست این ائتلاف خواهد داشت

 

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، خانم ابتسام الهلالی از نمایندگان فراکسیون دولت قانون عراق از استمرار اختلافات میان اعضای ائتلاف ملی درباره انتخاب رییس این ائتلاف ائتلاف خبر داد و گفت: علی الادیب و سید عمار حکیم برای این منصب رقابت می کنند و این در حالی است که شماری از اعضای حزب دولت قانون و نمایندگان فراکسیون الاحرار و نمایندگان وابسته به مجلس اعلای اسلامی با ریاست حکیم موافق هستند.

ابتسام هلالی نماینده دولت قانون در گفتگو با پایگاه "المدی پرس" گفت: با وجود خروج حنان الفتلاوی و علی العلاق از ائتلاف دولت قانون و تشکیل احزاب جداگانه توسط این دو نفر، ائتلاف دولت قانون همچنان اکثریت ائتلاف ملی را تشکیل می دهند.

وی افزود: اعضای فراکسیون الاحرار وابسته به جریان صدر و ائتلاف المواطن وابسته به مجلس اعلای اسلامی بر انتخاب سید عمار حکیم به عنوان رییس ائتلاف ملی به توافق رسیده اند.

هلالی پیش بینی کرد که شماری از اعضای دولت قانون به سود سید عمار حکیم رای بدهند تا سید حکیم بتواند با احراز نصف به اضافه یک رای از تمام آراء، به ریاست ائتلاف برسد.

ائتلاف مواطن وابسته به مجلس اعلا نیز روز سه شنبه 30 دی ماه گذشته گفته بود که نامزد قدرتمند ریاست ائتلاف ملی سید عمار حکیم است. ائتلاف دولت قانون نیز پیش بینی کرده که بعید به نظر می رسد یکی از نمایندگان، به ریاست ائتلاف ملی دست یابد و خاطر نشان کرده که ائتلاف دولت قانون نیز پس از به دست آوردن منصب نخست وزیری عراق، استحقاق ریاست این ائتلاف را ندارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha