جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نعیم قاسم

حوزه/ شیخ نعیم قاسم گفت: ما با نگاه تعصب آمیز و مذهبی و طایفی به ایران نگاه نمی کنیم بلکه به ایران به عنوان یک الگوی فکری و علمی و سیاسی می نگریم که توانست بسیاری از نیازهای امت اسلامی را در راه آزادی و کرامت محقق سازد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» شیخ نعیم قاسم جانشین دبیر کل حزب الله در مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مجمع المجتبی(ع) گفت: انقلاب اسلامی ایران در بیداری اسلامی و جنبش ملت های منطقه و بازگشت ملت ها به فهم اصیل اسلامی تاثیر گذار بوده است. این انقلاب خیلی درس ها به ما آموخت و ما از این تجربه بهره بردیم و توانستیم به برکت این انقلاب گام های بلندی به جلو برداریم.

شیخ نعیم قاسم در سخنان خود گفت: ما با نگاه تعصب آمیز و مذهبی و طایفی به ایران نگاه نمی کنیم، بلکه به ایران به عنوان یک الگوی فکری و علمی و سیاسی می نگریم که توانست بسیاری از نیازهای امت اسلامی را در راه آزادی و کرامت محقق سازد. ایران نمونه بنای قدرت مستقل و استقلال در تصمیم گیری است که توانست حضور خود را در تمامی عرصه های منطقه ای و بین المللی ثابت کند. ایران نقطه اتکای امنیت ملی منطقه است و تمام کشورهای منطقه برای حفظ مرزها و امنیت و استقلال خود نیازمند همکاری با ایران هستند. ایران کشور الهام بخش ملت ها است و حامی بزرگ مقاومت و پرژه آزادسازی فلسطین است. ما از طریق ایران یاد گرفتیم که چگونه آزاده باشیم و مبارزه کنیم و برای رسیدن به اهداف خود و عزت و کرامت سختی ها و مشکلات را تحمل کنیم.

وی تاکید کرد که ایران همواره در موضع دفاع از خویش بوده و هرکس تاریخ ایران را از سال 1979 تا کنون مطالعه کند، می بیند که ایران هیچ گاه به هیچ کشور و گروهی حمله و تجاوز نکرده و در اموری که از دایره منافع او خارج است، دخالت نکرده است. این در حالی است که تقریبا همه به ایران تجاوز و حمله کرده اند به ویژه در جنگ عراق با ایران که تمام جهان از شرق تا غرب علیه ایران متحد شده بودند و ایران فقط از خود دفاع می کرد و با تمام اینها ایران با این کشورها مقابله به مثل نکرد. ایران همواره دست همکاری خویش را برای تامین منافع مشترک به سوی همه دراز کرده است.

جانشین دبیرکل حزب الله گفت: ایران به لبنان و مقاومت کمک کرده و چیزی از ما نگرفته است. برخی ها می گویند ایران می تواند بیشتر از این کمک کند. من به وضوح می گویم که سود ایران این است که چیزی که به آن ایمان داشت به موفقیت رسید، اما سود ما این است که به آزادی و کرامت رسیدیم و اهداف خود را محقق ساختیم. ایران چیزی از ما نگرفته و ما از ایران همه چیز گرفته ایم. البته ایران اهداف خود را محقق نکرد، بلکه ما اهداف خود را محقق ساختیم و ایران هم از آن استفاده کرد، زیرا اهداف ما مشترک است و امروز هرکس اهل تحقیق باشد در می یابد که ما هنگامی که در سال 2000 اسراییل را از لبنان بیرون کردیم و در سال 2006 بر آنها پیروز شدیم، و در سال 2015 نیز هیبت پوشالی آنها را درهم شکستیم، توانستیم با کمک ایران الگویی ارائه کنیم، اما باید توجه داشت که این نتایج بزرگ و عظیم متعلق به ما لبنانی ها و فلسطینی ها و اهالی منطقه است و ملت های ما و ایران نیز از این جهت خوشحالند که ما به اهداف مشروع خود رسیده ایم و توانستیم از طریق مقاومت اهداف خود را محقق سازیم و بار دیگر پروژه خاور میانه جدید را با شکست مواجه کنیم.

وی افزود: سه مساله وجود دارد که ایران به آنها عمل کرده و به مصلحت ما است که ما هم به آنها عمل کنیم:

مساله اول: عدم پیروی از شرق و غرب

مساله دوم: تاش برای آزادسازی فلسطین

مساله سوم: وحدت اسلامی

شیخ قاسم تاکید کرد ما به دنبال این هستیم که از شرق و غرب پیروی نکنیم و در این راه تلاش می کنیم و به ضرورت آزادسازی سرزمین ها یاشغالی و مقاومت ایمان داریم و همیشه برای تحقق وحدت اسلامی و ملی در راه رسیدن به اهداف خود تلاش می کنیم. وی در ادامه خواستار ایجاد تحول در روابط ایران و عربستان شد و گفت: مصلحت تمام کشورها  ملت های منطقه در همکاری و تفاهم است و هر کس گمان می کند ایران خطری بزرگ است بهتر است به اتفاقات 36 سال ایران مراجعه کند تا ببیند که ایران همواره حامی مسایل ملی و انسانی بوده و هیچ گاه علیه ملت های منطقه اقدامی انجام نداده است.

وی تاکید کرد که ما به داشتن روابط با جمهوری اسلامی و امام خامنه ای ولی امر خود حفظه الله تعالی افتخار می کنیم؛ چرا که این ارتباط یک ارتباط دینی و فکری و اخلاقی است و در جهت منافع کشور ما می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha