جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله فیاض

حوزه/منشی اول هیئت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه سلسله گزارش‌های سفر این هیئت به عتبات عالیات جزئیات دیدار با آیت الله العظمی فیاض از دیگر مراجع عظام در نجف اشرف را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بنیادی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری «حوزه» در این باره گفت: در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال ابتدا گزارشی از فعالیت های مجمع عمومی ارایه داد سپس حضرت آیت الله فیاض گفتند: باعث خرسندی است که شاهدیم اساتید حوزه علمیه قم به نجف آمده و با آن ها مشورت می کنیم.

ایشان افزودند: در حال حاضر عمده حوزه های علمیه منحصر در قم و نجف است و باید این حوزه ها رویه اعتدال و سلامت که رویه اهل بیت(ع) بوده را پیش بگیرند؛ چرا که همین امر باعث انتشار مکتب اهل بیت شده و ما باید در قم و نجف این زمینه را هر چه بیشتر و بهتر تقویت کنیم.

باید به همه مذاهب احترام بگذاریم

معظم له ادامه دادند: امروز خیلی ها خوف دارند مکتب اهل بیت(ع) انتشار یابد، اما وقتی دیدند اهل تسنن در محافظات شیعه قرار می گیرند ، دلشان نرم و آرام شد و ما اگر به همه احترام بگذاریم آن وقت است که می بینیم چطور اسلام در غرب و آفریقا این همه طرفدار پیدا می کند.

تشکر از رشد مباحث قرآنی در جمهوری اسلامی ایران

حضرت آیت الله فیاض همچنین ضمن تقدیر و تشکر از رشد و توسعه مباحث قرآنی در جمهوری اسلامی ایران بیان داشتند: در حوزه علمیه قم باید به مباحث تفسیری به صورت تخصصی پرداخته شود تا اشاعه فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) در جامعه بیشتر صورت گیرد. در این میان کار شما اساسی است و نزدیک شدن حوزه های علمیه به یکدیگر بسیار ارزشمند و حیاتی به شمار می رود.

ایشان افزودند: صدام بنا داشت حوزه علمیه نجف را محو و نابود کند و چندین مدرسه را نیز تخریب کرد؛ به گونه‌ای که ما در زمان صدام هفتصد طلبه بیشتر نداشتیم ولی به لطف الهی امروز 15 هزار طلبه در حوزه علمیه نجف داریم.

داعش نه فقط دین که انسانیت ندارد

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به تحولات منطقه به ویژه عراق گفتند: امروز عملکرد داعش را در عراق می بینیم که این ها اصلاً انسانیت ندارند ، نه این که فقط دین ندارند. مردم نیز فهمیده اند که اگر این ها مسلح شوند جز نابودی چیز دیگری حاصل نمی شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha